Produsele autohtone reprezinta circa 60% din cifra de afaceri a METRO in Romania

Produsele autohtone reprezinta circa 60% din cifra de afaceri a METRO in Romania

 

Aproximativ 60% din cifra de afaceri a grupului german Metro Romania reprezinta produse romanesti provenite de la circa 350 furnizori, din care aproximativ 100 reprezinta producatori de legume si fructe, dupa cum a declarat pentru FoodBiz Adrian Ariciu, CEO METRO Romania.

Din pacate, se importa foarte mult produse procesate, oferta interna fiind redusa pe acest segment.

„Daca vorbim de produsele realizate in Romania si de ponderea lor, vedem plusuri si minusuri. METRO a intrat pe piața acum 25 de ani si am incurajat in fiecare an dezvoltarea producatorilor romani. In toata aceasta perioada, am susținut si susținem in continuare afacerile locale. Am ajuns sa colaboram cu peste 350 de furnizori in mod permanent, național si local, mai ales pe produsele proaspete, dintre care aproximativ 100 sunt producatori de legume-fructe.

Daca vorbim de ponderea produselor romanesti in total cifra de afaceri, aceasta este undeva la 60%. Credem ca in acest moment avem o stabilitate, dar se poate face mai mult, sa cumparam cat mai multe produse romanesti tot timpul anului, nu doar intr-o anumita perioada legata de sezon.

Se poate face mult mai mult in a susține valoarea adaugata in producție in Romania, de unde se cumpara produse romanesti, si nu vorbesc numai de METRO, produse de baza, iar tot ce inseamna produse procesate cu valoare adaugata, conveniența in zona ready to x, cum spunem noi intern, acestea se importa, in marea lor majoritate”, a declarat pentru FoodBiz reprezentantul METRO.

Retailer-ul a raportat pentru 2020 o cifra de afaceri de peste 6 miliarde lei, mai mare fața de anul anterior. Pentru 2021, estimarile inițiale prevedeau un ritm de crestere de doua cifre.

”Pentru 2021 am declarat acum un an ca vrem sa revenim la un ritm de crestere de doua cifre si credem ca suntem pe traiectorie. Pentru viitor, obiectivul este sa continuam pe acelasi ritm de crestere, care sa ne ajute sa castigam cote de piața”, a afirmat Adrian Ariciu.

Peste 17 milioane clienți la nivel global, METRO este liderul comerțului cu ridicata la scara mondiala, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat in deservirea nevoilor industriei HoReCa, precum si ale comercianților independenți.

In intreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege sa faca cumparaturi intr-unul dintre magazinele de format mare, sa comande online si sa ridice produsele din magazin sau sa le fie livrate.

Compania opereaza in peste 30 de ţari si are peste 95.000 de angajați in intreaga lume. In anul financiar 2020/21, METRO a generat vanzari de 24.8 miliarde euro.

Metro Romania opereaza in Romania din 1996, cand a deschis primul centru de distribuţie in Bucuresti. In prezent, retailer-ul deține 30 de magazine la nivel național.

In 2012, retailer-ul a inființat lanțul de magazine de proximitate LaDoiPasi, lider pe piața magazinelor de proximitate in regim de franciza, care a ajuns, in 2021, la un numar total de 1.698 de magazine la nivel național. De altfel, numai in 2021 au fost deschide 407 magazine in toata țara. Pentru urmatorii ani, obiectivul este atingerea unui prag de 2000 de magazine pana in 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *