Lidl anunta o noua colecta de alimente in 80 de magazine din tara

Lidl anunta o noua colecta de alimente in 80 de magazine din tara

 

lidlLidl continua sa sprijine comunitatile vulnerabile, printr-o noua colecta de alimente, desfașurata in 80 de magazine inainte de Craciun, precum și prin sustinerea deschiderii a doua noi Banci regionale pentru Alimente in Timișoara și Constanta. Și anul acesta, Lidl iși implica activ clientii in sprijinirea persoanelor defavorizate, prin organizarea unei noi campanii de colectare de alimente intre 7-20 decembrie, in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente din tara. Dupa editia pilot din decembrie 2019, acum, Lidl extinde lista de magazine participante la campanie la 80 de unitati. In plus, și numarul beneficiarilor campaniei a crescut, anul acesta fiind implicate in aceasta initiativa atat Bancile pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea, cat și cele din Timișoara și Constanta, recent inaugurate cu sprijinul Lidl și al celorlalti parteneri. Pana acum, Lidl a investit peste 2.400.000 lei in infiintarea celor 7 Banci regionale pentru Alimente.

Risipa alimentara este o problema globala cu consecinte complexe, atat in ceea ce privește impactul negativ asupra mediului, cat și in privinta conditiei economice a populatiei – potrivit Foodwaste.ro, in Romania, 2,55 milioane de tone de produse alimentare sunt aruncate anual, in timp ce 4,5 milioane de romani traiesc in saracie. Pentru a contribui la schimbarea acestor statistici, Lidl este partener al retelei de Banci pentru Alimente din Romania inca de la fondarea primei astfel de organizatii, in București, in 2016. De atunci, compania continua sa sustina dezvoltarea acestei retele in Romania, atat prin donarea de produse, prin acordarea de sprijin finaciar, cat și prin diverse alte initiative precum colectele de alimente organizate in magazinele Lidl.

In primele 10 luni ale lui 2020, reteaua Bancilor pentru Alimente a redistribuit peste 2130 de tone de produse alimentare colectate de la companiile partenere retelei, care au ajuns mai departe la peste 80.000 de persoane beneficiare din categorii vulnerabile, in parteneriat cu 369 de ONG-uri. Din martie și pana acum, Lidl a donat peste 85 de tone de alimente și, pana in acest moment, a investit peste 2.400.000 lei in dezvoltarea retelei de Banci pentru Alimente din Romania.

Noua editie a campaniei de colectare de alimente, extinsa la 80 de magazine Lidl din tara

Anul trecut, Lidl Romania a organizat editia pilot a campaniei de colectare de alimente, in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente din Romania. Prin intermediul acesteia, clientii din 12 magazine Lidl din tara au putut dona alimente destinate persoanelor defavorizate, beneficiari ai retelei, in perioada sarbatorilor de iarna. Au fost stranse astfel 16,7 tone de alimente, care au fost distribuite mai departe prin organizatiile partenere ale retelei catre aproximativ 7.000 de beneficiari finali.

Lidl continua acest demers și anul acesta, printr-o noua campanie de colectare de alimente, desfașurata in perioada 7- 20 decembrie, in 80 de magazine Lidl din 25 de localitati. La fel ca anul trecut, clientii pot dona produse alimentare neperisabile, in cutiile special amenajate la ieșirea din magazine, dupa casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de catre Bancile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, in preajma sarbatorilor de iarna. La aceasta editie a campaniei de colectare participa atat Bancile pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea, cat și cele din Timișoara și Constanta, recent inaugurate cu sprijnul Lidl și al celorlalti parteneri.

Citeste si Constructia fabricii Clariant din Romania, in grafic

Produsele care pot fi donate de catre clienti sunt semnalizate la raft in magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesita o temperatura speciala de pastrare, precum: alimente de baza (ulei, faina, zahar, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste fainoase, sosuri, lapte UHT (care se pastreaza la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiti, cafea, ceai, dulceata și gemuri. Lista completa a magazinelor participante poate fi consultata aici.

Doua noi Banci pentru Alimente, in Timișoara și Constanta, inaugurate cu sprijinul Lidl

Noile Banci regionale pentru Alimente inaugurate recent in Timișoara și Constanta continua misiunea de a combate risipa alimentara, prin extinderea infrastructurii la nivel national in alte 6 judete din Romania (Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara și Arad, respectiv Constanta și Tulcea), astfel incat tot mai multe persoane aflate in dificultate sa beneficieze de produse alimentare și igienico-sanitare.
In prima lor luna de functionare, Bancile pentru Alimente din Timișoara și Constanta, cu ajutorul Lidl Romania și al celorlati parteneri, au distribuit 19 tone de alimente catre 43 de ONG-uri.

In plus, in luna decembrie, Banca regionala pentru Alimente Oradea s-a extins printr-un punct de lucru in judetul Maramureș. Pe termen mediu și lung, reteaua iși propune fondarea altor banci regionale in orașe precum Craiova și Galati, dar și a unor noi puncte de lucru judetene, pentru a acoperi toate regiunile Romaniei.

Despre Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 32 de tari din intreaga lume și in prezent opereaza aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice in 29 de tari la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le ofera clientilor produse de cea mai buna calitate la cel mai bun pret. In spatele operatiunilor din magazine, din centrele logistice și din sediile centrale stau simplitatea și orientarea catre eficienta. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de catre Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.

In toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care actioneaza cu responsabilitate fata de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care iși indeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *