Chiar daca la acest moment este greu de facut o evaluare valorica a efectului pe care restrictiile legate de prezentarea certificatului verde la intrarea in magazinele neesentiale l-a avut la nivel de vanzari, George Badescu, director executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), recunoaste ca sunt necesare anumite clarificari din partea autoritatilor.
“Noi avem nevoie de clarificarea acestei situatii, pentru ca ultima hotarare de Guvern a provocat mari bulversari si desi se vorbeste in continuare de magazine esentiale, unele sunt mai esentiale decat altele, desi vorbim de aceleasi magazine, ca sa nu mai spunem ca si magazinele nealimentare, dar care comercializeaza produse de maxima necesitate au ajuns sa fie puse fara o motivare, desi ele au functionat in perioada de urgenta, in fata unor situatii pentru care nu avem o evaluare comerciala in acest moment. Avem o evaluare in relatia cu consumatorul, care a fost pus intr-o postura ca de pe o zi pe alta sa-si reconsidere programul zilnic, viata. El vede in fata in magazin un produs de care are nevoie astazi, dar totusi este foarte dificil sa ajunga la el, credem ca este in primul rand o problema de organizare care trebuie rezolvata”, a declarat George Badescu.
El considera ca nu este momentul sa vorbim, acum, de profit sau neprofit in randul comerciantilor.
„Cel mai important este sa ramanem operationali, sa ne pastram personalul si mai ales acea relatie cu consumatorul, sa nu-i dam senzatia nejustificata, de altfel, ca lucrurile sunt nesigure, ca oricand se poate intampla ceva dezastruos etc. Este foarte important acest aspect psihologic, mai ales in contextul in care nu suntem deloc siguri care va fi evolutia pandemiei”, a mai precizat George Badescu, potrivit FoodBiz.