Gabriel Biris, partener fondator Casa de Avocatura Biris-Goran, atrage atentia asupra unui proiect de lege ce vizeaza practicile comerciale neloiale si care ar putea sa afecteze si sa faca foarte mult rau producatorilor romani.
“Am simtit nevoia de a trage un semnal de alarma si ca se intampla lucuri pe care daca nu le bagam in seama ne trezim ca ne explodeaza in fata. Este o discutie foarte veche, exista o directiva cu numele de combatere a practicilor neloiale pe lantul comercializarii de produse alimentare nu doar in Romania, ci si la nivel european, iar datorita fortei de negociere si celei financiare lanturile de retail de multe ori au exagerat in relatia cu furnizorii, producatorii si vanzatorii produselor pe care le pun in raft”, a declarat Gabriel Biris in cadrul FoodIntelForum 2021.
El a vorbit de barierele pe care acest act normativ ar putea sa le impuna cum ar fi faptul ca se limiteaza la un foarte mic – 5% din valoarea contractului serviciile si in special cele de promovare pe care lanturile de retail le pot factura, dar si de o posibila delocalizare a productiei. Ca sa nu mai spunem ca interzicerea vanzarii de produse sub costul de achizitie, acele vanzari “accelerate”, cum sunt cunoscute de clienti, incurajeaza risipa alimentara.
„Am vazut-o la precedenta tentativa in 2016, cand importurille de produse alimentare au explodat, la scurt timp dupa ce legea a fost implementata, iar, cel mai probabil, se va intampla si acum”, a atras atentia Gabriel Biris.
FoodIntelForum.ro, este organizat in parteneriat cu Academia de Studii Economice Bucuresti. #RomaniaFunctioneaza, USAMV, FoodBiz, HORA, Casa de Avocatura Biris-Goran, ASAS, ASPES, FIHR, Agrostandard, Lumea Banilor,TVR International, Economistul, Investiti in Romania etc .Sponsorul Gold este Kaufland, cel mai mare retailer din Romania.
Ne vom revedea, insa, si in toamna la BucharestFoodSummit (a IV-a editie, septembrie – noiembrie 2021), principalul eveniment din agribusiness, productie alimentara, productie de bauturi, retail, HoReCA.
One thought on “Gabriel Biris trage un semnal de alarma cu privire la practicile “neloiale“ pe relatia retailer-producator”