Cerealele din Ucraina au ajuns in portul Constanta

Cerealele din Ucraina au ajuns in portul Constanta

 

Ucraina a trimis pana acum in portul romanesc Constanta aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind asteptate sa soseasca cantitati si mai mari, a afirmat marti directorul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanta, Florin Goidea, transmite Reuters.

Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, Ucraina, un producator agricol major, a fost fortata sa exporte in Romania pe calea ferata pe la granita sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunare.

Romania, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagra – o artera majora de transport pentru cereale si petrol – cu Bulgaria, Turcia, Georgia si Ucraina.

“Exista aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate in silozuri, o parte fiind incarcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate si se afla in drum spre Constanta”, a declarat pentru Reuters Florin Goidea.

Cerealele au ajuns fie pe calea ferata, fie transportate cu barjele pe Dunare, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale.

Capacitatea de stocare in portul Constanta este de aproximativ doua milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

Luna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat ca o linie de cale ferata de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova si merge direct in Portul Galati, va fi reabilitata rapid. O astfel de masura ar accelera transporturile de cereale.

De asemenea, analistii de la APK-Inform au informat ca politistii de frontiera din Ucraina au inchis cateva cai navigabile in zona gurii fluviului Dunarea, din cauza minelor care plutesc in deriva in Marea Neagra.

Totusi, ministrul de Externe ucrainean, Dmitro Kuleba, prezent saptamana trecuta la Bucuresti, sustine ca exista o sansa de imbunatatire a infrastructurii Dunarii si a rutelor comerciale.

“Exista o sansa reala importanta pentru ca fluviul Dunarea sa devina chiar si mai profitabil din punct de vedere economic, mai important si sa conecteze mai bine tarile din regiunea Marii Negre cu tarile din vestul Europei, din punct de vedere comercial”, a afirmat Kuleba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *