La sfarsitul lunii mai, am dat curs unei invitatii profesionale in Austria. Extrapoland sloganul unei cunoscute agentii de turism catre sfera serviciilor financiare si de asigurare din agricultura ale unei importante firme austriece de profil, Die Osterreichische Hagelversicherung din Viena, pot spune ca eficienta si rigoarea prusaco-germana nu se dezmint niciodata;
Reprezentantii acesteia, din board-ul careia fac parte si doi romani, au reusit doar intr-o jumatate de zi sa ne prezinte compania, particuralitatile ei, produsele sale novative si curajoase de asigurare a culturilor in actualele provocari climatice, precum si expansiunea sa externa, mai ales in tarile comunitare – adică cele cinci tari estice, unde subsidiarele sunt in plina expansiune.
Atat in prezentare, cat si in discutiile ulterioare, accentul a fost pus pe gestionarea cat mai cuprinzatoare a riscurilor in contextul modificarilor climatice, a cresterii fenomenului de seceta pedologica si al desertificarii.
Austriecii de la HV&AA, mai pe scurt cum este cunoscuta compania, prin vocea directorului de comunicare Doctor Mario Winkler spun ca organizarea eficienta a companiei si extinderea ei in alte cinci state europene se datoreaza bunei comunicari de business bazata pe cei 4P esentiali din Marketing: Productie/Pret/Promovare/Loc, respectiv prin constientizarea populatiei cu privire la schimbarile climatice din ce in ce mai evidente care influenteaza direct agricultura, ramura economica strategica care asigura hrana cea de toate zilele, dar careia i se acorda un ajutor prompt si eficient in caz de dauna pentru culturile afectate, dar asigurate, in prealabil.
Interesant a fost si expozeul specialistului meteorolog al companiei care ne-a prezentat aplicatia „Grindina App” pe care majoritatea fermierilor care si-au asigurat culturile si-au descarcat-o gratuit de pe net si pe care o utilizeaza frecvent, coroborat cu informatiile satelitare prin care acestia isi monitorizeaza suprafetele agricole ca o asistenta suplimentara si eficienta in prevenirea si evaluarea daunelor, destule inerente.
Pentru ca intreaga economie austriaca putem spune ca este una sustenabila, fireste ca si ramura agricola si, implicit, cea alimentara nu puteau sa nu aiba aceeasi abordare, pornind de la folosirea energiei regenerabile, de utilizare rationala si durabila a terenurilor agricole, in prezent, fiind in plina campanie de promovare spre achizitie directa a produselor alimentare locale.
Ca o paranteza, dar deloc lipsita de utilitate, ni s-au prezentat si premiile pe care compania fondata in 1947, imediat dupa razboi, le-a primit si/sau acordat, celei mai bune companii de asigurari, celui mai bun asigurator, celei mai sustenabile companii, inclusiv prin premierea prin notoriul Arnold Schwartzenegger, a domnului Dr. Kurt Wienberger ca „Erou al actiunii climatice”.
Pentru ca, asa cum v-am spus de la inceputul articolului, Compania HV&AA are in board-ul ei si doi directori romani, pe Iulia Parapianu si pe Adrian Horia Lupu, vom continua in articole urmatoare sa prezentam compania si produsele sale din prisma atributiilor si performantelor acestora, precum si a eficientei fiecarei polite de asigurare agricola pe care aceasta o ofera personalizat, fermierilor.
Autor: Sorina Hanea