Aproape o treime dintre romani consuma conserve de legume de mai mult de trei ori pe saptamana

Aproape o treime dintre romani consuma conserve de legume de mai mult de trei ori pe saptamana

 

Consumatorii romani iau in medie trei mese pe zi, dintre care doua sunt gatite in casa, si doar o jumatate de masa este bazata pe alimente de origine vegetala, arata datele obtinute in cadrul unei cercetari realizate la finalul anului trecut de Bonduelle, producator de legume congelate si conservate.

Aproape o treime dintre romani consuma conserve de legume de mai mult de trei ori pe saptamana, in timp ce majoritatea consuma legume congelate sau la conserva o data sau de doua ori pe saptamana (49% congelate, 51% la conserva).

75% dintre participantii la studiu sunt de acord ca scaderea sau eliminarea consumului de produse de origine animala si reorientarea catre alimente de origine vegetala pot avea o contributie importanta la starea personala de sanatate.

Referitor la impactul asupra mediului, cea mai importanta modalitate de a proteja planeta este, in opinia majoritatii participantilor (73%), reducerea risipei de alimente, respectiv a cumpara mai putine alimente sau a cumpara in mod mai organizat.

67% dintre participanti sunt de acord ca regimul alimentar cel mai sanatos este unul care include un aport moderat si echilibrat din toate grupele alimentare, atat alimente de origine animala, cat si vegetala.

La studiu au participat 812 persoane cu varste intre 25 si 55 de ani, avand cel putin studii medii si care locuiesc in orase cu peste 150.000 de locuitori.

Cum mancam

Participantii la studiu afirma ca regimul lor alimentar consta in 30-40% carne, 30-40% legume si fructe si 20-40% lactate si oua. Cu putine exceptii, majoritatea participantilor afirma ca legumele si fructele reprezinta o parte foarte importanta a regimului alimentar personal, principalul lor avantaj fiind aportul de vitamine. Pentru multi oameni, legumele reprezinta modalitatea tipica de „echilibrare” a prezentei carnii la fiecare masa (ca aliment complementar).Legumele (inclusiv toate leguminoasele) sunt considerate drept modalitatea cea mai buna de a include in dieta vitaminele esentiale. Insa optiunea este de regula una de tip rational: oamenii stiu ca legumele sunt sanatoase si incearca sa le includa in regimul lor alimentar, dar nu au un „atasament emotional” real fata de acestea, in timp ce proteinele animale, mai ales branzeturile, genereaza un raspuns emotional mult mai puternic.

Pandemia umple altfel farfuria

Pandemia si-a pus amprenta si asupra modului in care mancam, in moduri diferite in cazul celor care muncesc de acasa fata de cei care s-au aflat in prima linie (nu doar personal medical si de ordine publica, ci si vanzatori, personal de relatii cu publicul etc.). Majoritatea persoanelor care au inceput sa lucreze de acasa afirma ca au devenit mai atenti la regimul si obiceiurile lor alimentare, precum si la calitatea alimentelor pe care le consuma; tot acestia afirma ca de cand lucreaza de acasa gatesc mai mult sau au invatat sa gateasca.

In cazul lucratorilor din prima linie, ultimul an si jumatate a adus un impact negativ in ceea ce priveste obiceiurile alimentare. Acestia au fost mai putin atenti la alimentele pe care le consuma, au inlocuit adesea alimentele nutritive cu unele usor de consumat, care ofera o senzatie imediata de satietate (de regula carbohidrati) si au avut un program haotic al meselor principale ale zilei.

Persoanele care afirma ca obiceiurile lor alimentare s-au imbunatatit in ultimul an si jumatate raporteaza un consum crescut de legume si fructe ca fiind una dintre imbunatatirile pe care le-au pus in practica, in paralel cu alegerea unor alimente de calitate mai buna si cu consumul crescut de mancare gatita acasa.

Miniconservele si de ce?

Participantii la studiu considera conservele de legume drept cea mai buna optiune in cazul leguminoaselor. Explicatia: sunt cel mai simplu de gatit si de folosit intr-un fel de mancare, putand fi consumate chiar direct din conserva. Conservele ajuta la introducerea in regimul alimentar a unor leguminoase valoroase din punct de vedere nutritiv, dar care sunt in general greu de preparat sau necesita un timp indelungat de gatire, mai spun repondentii.

Miniconservele Bonduelle se gasesc in patru variante – porumb si alte trei super-alimente, fasole neagra, naut si quinoa – si sunt comercializate in pachete de cate doua miniconserve a cate 106 ml fiecare, pentru a aduce un plus de savoare oricarui preparat, dar si pentru a reduce risipa alimentara printr-o cantitate potrivita unei singure portii sau unui singur fel de mancare.   

Miniconservele cu naut sunt o sursa bogata de fibre, iar cele cu porumb adauga culoare, o textura crocanta si un gust delicious in orice reteta. Miniconservele cu quinoa sunt perfecte atat pentru un mic-dejun satios care ofera energie atat pentru intreaga zi, cat si pentru salatele sau garniturile servite la pranz sau cina, iar cele cu fasole neagra pot fi preparate intr-o varietate de feluri.Ca urmare a campaniilor de sampling pentru noua gama de miniconserve lansata de Bonduelle, consumatorii au realizat chiar si un top al produselor preferate: porumbul dulce (deja consacrat in randul consumatorilor), fasolea neagra, nautul si apoi quinoa. Majoritatea celor care le-ar cumpara sunt femei din categoriile de varsta active.

„Modificarile stilului de viata sau adaptarea comportamentului consumatorilor la un stil de viata mai alert ii determina pe acestia sa se orienteze catre produse usor si rapid de preparat. Consumatorul roman este tot mai dispus sa incerce produse inovatoare, de calitate, sanatoase, gustoase si usor de introdus in dieta alimentara. Pentru Bonduelle, acesta este un moment esential de adaptare atat la nevoile consumatorilor, cat si in fata provocarilor uriase cu care planeta se confrunta. Deoarece populatia planetei este intr-o continua crestere, produsele vegetale devin rapid un element-cheie pentru bunastarea generatiilor viitoare, atat in ceea ce priveste cantitatile, cat si modul in care urmeaza sa fie produse. Bonduelle faciliteaza accesul la o alimentatie bazata pe produse vegetale si se angajeaza sa vina catre consumatori cu solutii inovatore”, adauga Roxana Nanescu, Head of Marketing & Communications, Bonduelle South East Europe.

 Bonduelle este o afacere de familie fondata in Franta in 1853, ale carei produse sunt comercializate in aproape 100 de tari, sub sase branduri puternice: Bonduelle, Cassegrain, Globus, Del Monte, Ready Pac Foods si Arctic Gardens. Astazi, Bonduelle are 14.600 de angajati si genereaza vanzari de 2,855 miliarde de euro (cifre aferente exercitiului financiar 2019-2020).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *