Distribuitorul de ingrasaminte chimice YARA Romania a reusit sa-si pastreze portofoliul de clienti in conditiile dificile ale acestui an, ceea ce a presupus un efort suplimentar, a declarat pentru FoodBiz Liviu Gruia, Director de Vanzari Romania si Republica Moldova. 2021 trebuie sa fie anul stabilitatii, iar afacerile vor trebui sa continue exact asa cum au fost structurate pana acum, pentru ca sunt business-plan-uri care trebuie sa fie respectate. Altfel, n-ai cum sa te mentii pe piata. “Din punct de vedere al business-ului, putem spune ca nu a fost un challenge extraordinar, in 2020, insa a fost efort depus suplimentar, pentru ca business-ul stiam cum sa-l coordonam, cum sa-l facem, insa efortul de a-l mentine in acest ritm, in ritmul normal, a fost mult mai mare si am reusit sa depasim toate piedicile. Bineinteles ca am avut intotdeauna parteneri langa noi care au reusit sa joace in acelasi ritm. Este important sa produci marfa, sa produci ingrasaminte, dar trebuie sa le si livrezi, iar transporturile au jucat un rol esential in business-ul nostru, anul acesta, de aceea suntem mandri de partenerii nostri ca au livrat produsele la timp“, ne-a declarat Liviu Gruia.
Cat despre 2021, considera ca trebuie sa fie anul stabilitatii, pentru ca de evolutia lui depind si pasii ce vor fi facuti in urmatorii 10 ani.
Fara compromisuri in tehnologia de cultura
Yara face parte dintr-un model de business pe partea de ingrasaminte complet la nivel global, spune Liviu Gruia. Nu exista cultura pe care compania sa nu o acopere sau un produs “corect” care sa poata sa ii ajute pe fermieri.
“Pentru fermierii mici si mijlocii, intotdeauna am incercat sa gasim o solutie de mijloc, insa niciodata facand compromisuri. Nu este ok sa faci compromisuri in tehnologia de cultura.
Chiar daca oferim un produs de calitate, un produs premium, dozam sau spunem ca prin tehnologiile noastre trebuiesc aplicate dozele necesare dorintelor fermierului. Adica trebuie sa fie totul corelat cu ceea ce isi doreste el: o productie ridicata, o calitate diferita, totul depinzand de canalul lui de livrare a marfurilor. Astfel, e greu sa spui “iti ofer cel mai ieftin sau cel mai scump produs”, ci este mult mai corect sa primeasca ceea ce il ajuta in urmatorul an, adica produsul corect”, a mai precizat managerul Yara. Activitatea principala a Yara este productia de ingrasaminte, aceasta fiind strans legata de productivitatea agricola si productia alimentelor.
Solutiile Yara de nutritie a culturilor si agricultura de precizie permit fermierilor sa creasca randamentele si sa imbunatateasca calitatea produselor, reducand in acelasi timp impactul asupra mediului. Compania este prezenta la nivel mondial, cu peste 16.000 de angajati si operatiuni in peste 60 de tari.