“SummerPerformers 2024“, proiect de succes, in care echipa FoodBiz reuseste un tur de forta in Transilvania: Bucuresti – Ludus – Targu Mures- Reghin – Brasov, 1.000 km, patru zile de discutii si intalniri fructuoase cu managerii a 14 companii performante din Romania, care ne pot reprezenta oricand cu cinste in lume.
Irina Bogdan, Rares Stan, Florin Tudorica, de la BucharestFoodSummit si FoodBiz, alaturi de parteneri de prestigiu -Marius Nan Safety Approach, reusesc sa ia pulsul antreprenorilor din Ardeal si se incarca cu energia pozitiva a unor branduri renumite. IRUM Reghin, Hell Energy, TUI TravelCenter sau Selgros si viitori performeri Bertis sau Pastravaria Salmontana! Multi vor veni la BucharestFoodSummit, TimisoaraFoodSummit si, de ce nu, la Londra, unde vor merge premiantii.
O caravana eficienta, patru zile intense si un numar record de intalniri cu top managementul unor companii de prestigiu, cu reprezentantii administratiei locale, fara sprijinul carora mediul de afaceri nu poate exista. Obiectivul: promovarea brandurile de companii care muncesc masiv pentru dezvoltare! Urmarim un ecou in Romania si in Europa, pentru ca de fapt acolo le este locul.
„SummerPerformers 2024“ debuteaza in data de 23 iulie la Fabrica de Zahar Ludus – judetul Mures, un producator de traditie din industria autohtona a zaharului, manageriat de Mihaela Neagu, antreprenoarea momentului din agribusiness-ul romanesc care detine brandul Zahar Bod, apreciat de consumatorii romani. Amfitrioni ne-au fost cei doi directori ai fabricii de la Ludus – Vali Porojan si Ioan Gabor, care au vorbit despre eforturile facute de conducerea unitatii pentru a mari volumele de sfecla de zahar preluate de la fermierii romani. Suprafetele cultivate cu sfecla de zahar s-au dublat, in acest an, un semn datator de sperante.
La Targu Mures ne intalnim cu Centrul General de Arhivare, o companie infiintata in anul 2009, care se ocupa cu prestarea serviciilor specifice domeniului arhivistic: arhivare, depozitare si digitizare documente. Este unul din partenerii nostri importanti si de cursa lunga, care merita aprecierea tuturor. Nu o sa va divulgam acum ultimele noutati din activitatea lor, le veti afla singuri la evenimentele noastre din toamna.
Vizitam apoi Mirdatod Ibanesti, companie fondata de David si Mircea Todoran, cunoscuta mai ales pentru celebra Telemea de Ibaneşti, singurul produs lactate din Romania care a obtinut certificatul de produs cu „Denumire de Origine Protejata”. Am aflat despre investitiile in capacitatile de productie, dar si despre modul in care este valorificata productia – Ibanesti produce marca proprie pentru 15 retaileri. Am analizat atent toate etapele productiei, grija pentru retele traditionale si aplicarea normelor europene de calitate, atat in fabrica de la Reghin, cat si cea de la Ibanesti.
Deosebit de interesanta a fost si vizita la fabrica de tractoare IRUM de la Reghin, detinuta de familia Oltean, de altfel si singurul producator roman de tractoare. Andrei Oltean, directorul de dezvoltare al societatii si fiul fondatorilor, ne prezinta realizarile companiei, facem turul celor c 18 hectare trecand prin toate etapele de productie de la piese, la asamblare, inclusiv in centrul de cercetare unde activeaza 50 de ingineri. La realizarea utilajelor forestiere si tractoare lucreaza aproximativ 600 de salariati. Ne este dezvaluit cate ceva si despre planurile ambitioase pentru viitor.
Despre produsele traditionale de la Petry Group, o afacere de familie cu opt generatii in spate, s-a dus vestea nu doar in Transilvania, ci in toata tara. Avem ce vedea: Wisky Petri Andras, director executiv si Timar Jozsef, director en-gross, ne prezinta un model de business cu adevarat de succes in partea locului: produsele traditionale sunt realizate pe baza unor retete de la 1879 si apoi vandute in reteaua proprie de 24 de magazine tip retail mic situate in localitatile din zona.
Turul nostru continua la Hell Energy, liderul pietei de bauturi energizante din Romania si unul dintre brandurile de larg consum la nivel global. Ne intalnim cu Micsunica Pelaghie, National Manager si Andra Patricia Popovici, marketing manager. Aflam ca Romania nu se afla in viitorul apropiat, cel putin pe lista investitiilor cu privire la o unitate de productie, mai ales ca a fost extinsa fabrica din Ungaria, devenita cea mai mare din lume, insa este un puternic hub logistic in dezvoltare.
Un moment important al caravanei este reprezentat de intalnirea de la Brasov cu conducerea Selgros Cash&Carry, unul dintre cei mai importanti jucatori cash&carry din comertul autohton si european. La intalnire discutam cu Robert Hellwagner – CEO si Anca Giannousis, Head of Communications, de la care am aflam importanta majora care se se acorda calitatii produselor ajunse la raft, iar buna colaborare cu unitatile din HoReCa este clar o garantie in acest sens.
O afacere de familie de succes, care se bucura de un bun renume in zona, este si grupul Bertis din Sfantu Gheorghe – Covasna, controlat de antreprenorul Berszany Tibor, si ale carei inceputuri dateaza din primii ani de dupa Revolutie. Ferenc Klozer, directorul comercial, ne prezinta businessul Bertis: pe langa productia de mezeluri grupul are activitate si in panificatie, HoReCa, distributie, dar mai detine si un depozit frigorific. Productia este comercializata prin reteaua proprie de magazine, dar si prin intermediul unor distribuitori locali, ajungand chiar si in magazine din Bucuresti.
Un pasionat de ceea ce face este si Adrian Bodea, cel care a readus la viata Pastravaria Salmontana. In acelasi timp, Bodea este si membru fondator al Cooperativei Pastravul din Tara mea, actionar al Pastravariei de pe Transalpina si nu sunt singurele sale afaceri. La acest moment, unul din cinci pastravi consumati in Romania provine de la el, ceea ce spune multe despre potentialul din sector. Omul de afaceri este optimist cu privire la viitorul acvaculturii in Romania si se pregateste de investitii serioase la Marea Neagra, dar si la campie, mai exact la Ploiesti – intr-o ferma de crap. Nu de alta, dar cererea de peste proaspat este in crestere peste tot in tara.
Pe langa partea de productie, am luat contact si cu alte cateva afaceri de succes din zona din domeniul turismului si al ospitalitatii. Ne intalnim cu Stefan Leontin Joos, CEO TUI TravelCenter, franciza in Romania a Grupului TUI, cel mai mare tur-operator la nivel mondial, care se arata interesat de evenimentele noastre si ia in calcul o promovare B2B si B2C.
Tot in Brasov discutam cu reprezentantii NOVA Pan Group, unul dintre cei mai importanti furnizori de utilaje industriale pentru industria de morarit, panificatie, patiserie, ciocolaterie si gelaterie din Romania. Eliza Iftode-Marketing Manager si Gabriela Dan – ne prezinta firma si toate proiectele grupului printre altele un magazin cu 10 000 de produse B2B si B2C, dar si un banking show pentru demonstratii unde pot fi testate toate aparatele.
Din Brasov dam o fuga pana la Alpin Hotel, cel mai rafinat hotel de 4 stele din Poiana Brasov, unde gazda primitoare este David Aron, Chief Business Development Officer& Co-Proprietar Alpin, mostenitorul unuia dintre cele mai puternice lanturi hoteliere din zona. Acesta ne vorbeste despre dezvoltare si investitii la munte si pe litoral si alte proiecte in alte industrii, ceea ce spune multe despre intentiile de viitor ale familiei Aron.
Urmatoarea oprire Hotelul de cinci stele Aro Palace, o emblema a orasului de la Poalele Tampei si una din atractiile Brasovului pentru turisti. Aro Palace a fost inaugurat in urma cu aproape 8 decenii, fiind proiectat de catre arhitectul Horia Creanga, nepotul marelui scriitor Ion Creanga. Cladirea se afla, acum, in plin proces de renovare, dupa cum aflam de la directorul general, Attila Joos, care ne promite o gramada de surprize placute cat de curand. Sa nu uitam, Aro Palace a semnat un acord de franciza cu lantul international Hyatt Hotel Corporation, brand sub care urmeaza sa fie operat.
Pentru cei care vor sa organizeze un eveniment deosebit, intr-un cadru unic, Zabola Estate, o pensiune situata la cativa kilometri de Covasna si gazduita de un domeniu privat care se intinde pe 500 ha, este destinatia mult visata. Transportul aici se poate face si cu elicopterul sau cu avioane mici, dupa ne povesteste tot Attila Joos, managerul general al domeniului, care le promite celor ce ajung in zona un sejur de neuitat.
Cum a face business de succes inseamna si o buna relatie cu administratia locala, facem o scurta vizita si la Consiliul Judetean Brasov, unde discutam cu Sorina Boldeanu, consilier in cadrul institutiei. Aflam aici despre nevoile oamenilor de afaceri din zona si relatia cu autoritatile, dar si despre ceea ce inseamna urbanism si investitii la Brasov.
Mobilitatea ne este asigurata de partenerii de la Autoklass Pipera cu un Mercedes de ti-e mai mare dragul.
„SummerPerformers 2024“, tineti minte! ……. vine BucharestFoodSummit editia a VII-a, 9-11 octombrie 2024