Reprezentantii Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu (APSS) prezinta in premiera pentru România prima campanie a unui produs incadrat intr-un sistem de calitate European, facând cunoscuta povestea Salamului de Sibiu publicului larg. Salamul de Sibiu – Indicatie Geografica Protejata este primul produs romanesc din categoria carne procesata recunoscut in 2016 cu distinctia europeana a calitatii IGP, iar campania face parte din proiectul european de promovare “Enjoy it’s from Europe”,, desfasurat in perioada 22 ianuarie – 19 februarie 2021.
“Salam de Sibiu IGP – Gust European desavarsit”, este o campanie integrata de marketing care implica o componenta Social Media, dar si de digital si include ca livrabile 2 spoturi TV. Spoturile publicitare mizeaza pe afectiv si surprind mestesuguri vechi asociate momentelor esentiale ale producerii acestui salam, purtându-ne cu emotie prin povestea oamenilor care zi de zi duc mai departe traditia realizarii celui mai titrat salam din România.
9 februarie este ziua in care Salamul de Sibiu a fost recunoscut ca Indicatie geografica Protejata prin inscrierea in Registul european al denumirilor de origine si al indicatiilor geografice protejate, din acest motiv pe 9 februarie 2021 cele 8 posturi TV incluse in campanie vor difuza in prime time clipul campaniei de 60” ca celebrare a notorietatii acestui produs atât de iubit de consumatorii din România si din intreaga lume.
Campania aduce in prim-plan calitatile intrinseci ale produsului ca rezultat al faptului ca de mai bine de 100 de ani, mâini dibace mestesugesc Salamul de Sibiu. Dincolo de aspectele tehnologice distincte, priceperea mesterilor isi pastreaza peste timp relevanta in procesul de fabricatie al Salamului de Sibiu, multe dintre etapele de productie efectuându-se si astazi manual. Un rol foarte important a fost si este indeplinit de maestrii mezelari care isi pun amprenta de neconfundat pe calitatea Salamului de Sibiu care ajunge pe mesele consumatorilor si a caror iscusinta este si acum hotarâtoare in creearea particularitatilor acestui produs pretios. Doar maiestria unor oameni deprinsi cu acest mestesug este cea care, mai presus de orice cunostinte de specialitate, indica momentul potrivit pentru a actiona intr-un anumit fel. ,,Noi trebuie sa contribuim la imbunatatirea perceptiei consumatorilor cu privire la sistemele de calitate europene.
De asemenea, consumatorii au nevoie sa cunoasca mai multe despre Indicatiile Geografice Protejate si ce beneficii aduc acestea in vietile lor. Provocarea noastra este sa dezvoltam programe care sa imbunatateasca imaginea produselor si sa constientizeze consumatorii cu privire la calitatea produselor si a metodelor de productie, astfel incât sa creasca cererea pe piata interna si sa se incurajeze deschiderea de noi piete,, declara Carmen Gavrilescu -presedintele Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu .
De-a lungul anilor, Salamul de Sibiu nu a suferit schimbari majore in compozitie, pastrându-se materiile prime si condimentele, afumarea la rece si perioada de maturare-uscare de lunga durata care contribuie la crearea gustului sau aparte.
In etapa de productie corespunzatoare afumarii la rece, batoanele de salam sunt expuse fumului provenit de la lemnul de esenta tare pentru o durata semnificativa de timp (cuprinsa intre 3 si 10 zile). Particularitatile acestui lemn contribuie in mod decisiv la conturarea aromei specifice a sortimentului. Aceasta pricepere este de fapt bogatia care s-a transmis de-a lungul generatiilor, cunoasterea fiind impartasita de catre toti cei devotati realizarii Salamului de Sibiu. Asimilarea acestor cunostinte si a acestei experiente a mentinut continuitatea, in zona geografica mentionata prin IGP, a Salamului de Sibiu, apreciat nu doar la nivel local, ci si international.