Ovidiu Gheorghe, presedinte ACDBR: Vrem sa putem castiga bani in mod cinstit, fara sa fim haituiti

Ovidiu Gheorghe, presedinte ACDBR: Vrem sa putem castiga bani in mod cinstit, fara sa fim haituiti

 

OVIDIULa aproape trei decenii de la Revolutie, cand comertul in Romania a inflorit pur si simplu, daca putem spune asa, numai retailul atingand o valoare de 40 miliarde de euro, anul trecut, sectorul distributiei de bunuri de larg consum aproape ca nu este legiferat. Pare incredibil, dar chiar este adevarat, ca la acest moment, nu exista o definitie a distribuitorului sau a distributieiin tara noastra, dupa cum sustine Ovidiu Gheorghe, presedintele Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania. Din pacate, nu este singura problema cu care se confrunta distribuitorii. Lipsa normelor metodologice la legea 150/2016, celebra lege a supermarketurilor, creaza destule probleme in piata.

“Ori o modificam, ori facem alte norme, pentru ca asa legea nu este aplicabila’’, a declarat presedintele ACDBR in cadrul conferintei de lansare a proiectului“Legislație actualizată pentru un comerț calitativ cu produse agroalimentare”, POCA/111/1/1/111846.

Proiectul, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, se desfășoară la nivel național pe o perioadă de 12 luni (27 iunie 2018 – 26 iunie 2019) si are o valoare de 693 954 lei.

Obiectivul proiectului constituie formularea de propuneri alternative la politicile publice pentru actualizarea cadrului legislativ specific în vederea îmbunătățirii activităților de comerț cu produse agroalimentare din România. Membrii ACDBR si-au propus sa inainteze guvernantilor un numar de cinci acte normative care sa contrinuie la reglementarea sectorului.

Citeste si “Legume de sera si solarii in Romania”

Participantii la eveniment au mai vorbit si de aglomerarea din marile orase, unde retailul modern castiga in continuare teren. In loc sa avem hipermarketuri la marginea oraselor, cum se intampla in alte state europene, la noi ele apar ca ciupercile dupa ploaie in mijlocul localitatilor si nimeni nu face nimic.

ACDBR are 32 de membri cu o cifra de afaceri de circa 500 milioane de euro, aproximativ 5.500 de angajati si o flota de 3.600 autovehicule.

Citeste si Daea alearga dupa irigatii. La Giurgiu, oamenii se roaga cu popa sa vina ploaia

Asociatia are in jur de 45.000 de clienti, asigurand distributia „traditionala’’ a bunurilor de larg consum la nivel national. Piata distributiei traditionale din Romania a avut anul trecut o valoare de aproape trei miliarde de euro, potrivit estimarilor ACDBR.

Vezi si EXCLUSIV: Studiul „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza extensiva a pietei terenurilor

In ultimii trei ani, piata de FMCG a inregistrat o crestere valorica de 3-4%, principalul factor care a influentat pozitiv evolutia vanzarilor fiind reducerea TVA. Marja de profitabilitate este de 2,35%, potrivit datelor comunicate de asociatia distribuitorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *