In ciuda faptului ca marile lanturi de magazine prezente pe piata locala au creat raioane speciale destinate produselor autohtone, producatorii locali, ca de altfel si consumatorii, sunt in continuare reticenti cu privire la provenienta marfii expuse. In piata, sunt destule voci care sustin ca o parte din produse nu provin din Romania, ci din alte state, de unde magazinele se aprovizioneaza datorita preturilor mai mici. “Uneori ne si mint ca produsul este romanesc, desi vedem harta Romaniei. Din pacate, noi nu avem posibilitatea sa verificam provenienta marfii”, a declarat Ionel Arion, un agricuLtor din Ialomita, intr-o emisiune la Agro-Tv.
Toate aceste lucrurile se intampla in mare parte si pentru ca legumicultorii romani nu au prea multe variante de a-si vinde marfa pe piata. “Ar fi trebuit sa pastram pietele si sa nu dam voie sa se construiasca hypermarketuri in centru. De aceea am pierdut si foarte multe locuri de munca”, a mai declarat Arion.
Producator captiv
Arion recunoaste ca se considera un producator captiv, atat timp cat depinde de retaileri. Si pe bune dreptate, pentru ca primeste inputurile de la acestia, le livreaza marfa, iar oricand exista riscul ca supermarketurile sa-i refuze productia. Oricum, ele decid si asupra pretului de achizitie si de vanzare al marfii.
“Primim inputuri si livram marfa. Eu ma consider un producator captiv, pentru ca ei pot sa decida oricand asupra productiei mele”, a afirmat Arion, care este pesimist cu privire la viitorul formelor associative in Romania.