Gramma Wines intra in piata de turism viticol

Gramma Wines intra in piata de turism viticol

 

gr1Gramma Wines, producator local de vinuri din Iasi, face bilantul pentru 2020 si anunta o cifra de afaceri de 1,5 milioane de lei, cea mai mare inregistrata de companie pana acum. Pentru anul curent, crama planifica intrarea in piata de turism viticol, prin inaugurarea unei serii de spatii concept de locuire – tiny homes premium si deschiderea a doua noi sali de degustare si prezentare a vinurilor. Investitia se ridica la peste 1 milion de euro. Similar, crama se extinde cu 3,5 hectare de vie tanara.

Pentru a fi mai aproape de consumatori, in 2020, Gramma a lansat „pachetul de autoizolare”, o solutie pentru perioada de pandemie, prin care s-a adresat direct consumatorilor finali. Astfel, o mare parte a vanzarilor au trecut in online, chiar daca pana anul trecut crama vindea in proportie de 80% prin HoReCa.

Cele mai cautate au fost pachetele de trei sau patru sticle de vin, preponderent cele cu soiuri rosé. Cosul mediu de cumparaturi a fost de aproximativ 180 de lei, pe toata perioada anului, mai putin in preajma sarbatorilor cand acesta a ajuns la aproximativ 250 de lei. Consumatorii au apreciat in special calitatea produselor, dar si livrarea gratuita a acestora.

„Sunt recunoscator ca, desi anul 2020 a fost unul greu pentru multi dintre noi, am reusit sa ne continuam activitatea intr-un ritm bun. Suntem flexibili si ne-am adaptat cu rapiditate situatiei, mai ales ca scopul nostru prioritar este sa venim cu solutii concrete pentru clientii nostri. Ne-am orientat puternic catre online si asa am ajuns mai usor pe mesele romanilor, chiar si in pandemie.

Continuand trendul ascendent pe care ne aflam, in 2021 avem in vedere extinderea pe piata de turism viticol, o intrare pe care o planificam de multa vreme. Venim cu un concept premium, prin care sa aducem vizitatorilor nostri din crama o experienta extraordinara, o intalnire cu natura intr-un mod special. Mai mult, anul acesta vom continua extinderea in online, dar si offline prin replantarea a 3,5 hectare de vie. Anul trecut a fost o lectie care ne-a aratat ca putem gasi multe solutii fezabile, prin care sa ne apropiem de consumatori”, a declarat Marian Olteanu, General Manager Gramma Wines.

Gramma Wines – turism viticol in stil minimalism pentru retragerea din cotidian

gr2In 2021, pentru a oferi clientilor care viziteaza crama o experienta speciala, prin spatii de locuit si o legatura permanenta cu natura, Gramma are in plan deschiderea a opt tiny homes premium. Acestea vor avea, fiecare, o suprafata de 24 de metri utili si vor fi asezate intr-o vie proaspat plantata. Investitia in aceste spatii de locuit se ridica la 280.000 de euro.

Conceptul propus de Gramma este unul minimalist, inspirat din nevoia de relaxare si de retragere in natura pentru momente de respiro. Aceste casute moderne sunt create in asa fel incat sa acomodeze pana la doua persoane, care vor putea sa locuiasca aici in regim hotelier. Fiecare dintre cele opt tiny home are dotari exclusiviste precum: piscina, spatiu de dormit sau camera de zi si dispune de spatii vitrate generoase. Casutele sunt izolate una fata de cealalta, ceea ce ofera intimitate, confort si interactiune minimala intre turisti.

Mai mult decat atat, in acest an, crama are in plan si renovarea salii de degustare si prezentare a vinurilor, dar si deschiderea a doua noi astfel de sali, dupa o arhitectura moderna. Salile de prezentare si degustare sunt mari si au componente de spatii exterioare astfel incat interactiunea vizitatorilor in spatiile comune sa fie cat mai redusa. Investitia totala in aceste proiecte se ridica la aproximativ 750.000 de euro.

Gramma a inregistrat in 2020 o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 300.000 de lei fata de 2019, cand a incheiat cu 1,2 milioane de lei, in timp ce profitul pentru anul precedent a fost de 160.000 de lei, fata de aproximativ 270.000 de lei in 2019. Pentru 2022, Gramma planifica plantarea a inca 7 hectare de vie.

Despre Gramma Wines
Gramma Wines este una dintre cele mai importante companii producatoare de vinuri din nord-estul Romaniei. Crama mizeaza pe o cifra de afaceri de peste 350.000 euro pe an.
Via detinuta de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. Gramma scoate pe piata circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vandut este vinul Aligote.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *