Fiecare roman arunca 129 de kilograme de mancare pe an

Fiecare roman arunca 129 de kilograme de mancare pe an

 

risipa_alimentaraFiecare roman arunca, in medie, 129 de kilograme de mancare pe an, iar tinta Guvernului este sa reduca aceasta cantitate (mancare gatita, fructe, legume, produse de panificatie, lactate, carne) la jumatate pana in 2030, a declarat, marti, Cornel Hanganu, consilier in cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila a Romaniei din cadrul Guvernului Romaniei. in cadrul conferintei cu tema “Stop deseurilor si risipei alimentare, potrivit Agerpres. Pentru oameni! Pentru planeta!”, organizata de Ministerul Agriculturii si InfoCons, cu ocazia zilei internationale de constientizare asupra risipei alimentare”.

El spune ca risipa alimentara se produce pentru ca estimam gresit cantitatile atunci cand facem cumparaturi, nu depozitam corect alimentele, dar si pentru ca nu suntem atenti la termenul de valabilitate.

“12% din mancarea cumparata ajunge la cos, insa stam bine, pentru ca media UE este aproape dubla. Cu cat familia este mai mare, cu atat se arunca mai multa mancare la cos. Un fenomen ingrijorator este ca avem, pe de o parte, subnutritie si risipa alimentara, dar pe de alta parte 15% din populatia Romaniei este obeza, ceea ce inseamna ca educatia alimentara are carente, oamenii nu se preocupa de calitatea si de cantitatea mancarii”, a adaugat Hanganu.

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a aratat ca, pentru a diminua risipa alimentara, cea mai importanta este educarea consumatorului in familie si in sistemul educational, dar si reglementarile si activitatea institutiilor care au atributii in acest sens.

Incepand din acest an, Adunarea Generala a Natiunilor Unite a declarat data de 29 septembrie “Ziua Internationala de constientizare asupra risipei alimentare”.

Cu ocazia evenimentului a fost lansata campania de informare, educare si constientizare “Si tu poti proteja planeta! impreuna dam startul la reducerea risipei de alimente!”.

Aceasta campanie este structurata in doua etape, respectiv campania de diseminare a materialelor informativ educative realizate in parteneriat cu InfoCons la nivelul autoritatilor publice centrale si locale, al carei grup tinta il reprezinta publicul larg-consumatorii, in calitatea lor de cetateni.

A doua etapa este campania de informare si educare a consumatorilor din unitatile de invatamant preuniversitar privind prevenirea si diminuarea risipei de alimente “Si tu poti proteja planeta! impreuna dam startul la reducerea risipei de alimente”, in colaborare cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, in conformitate cu Protocolul incheiat de Ministerul Agriculturii cu aceasta institutie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *