Fara cash si fara card la supermarket

Fara cash si fara card la supermarket

 

Despre renuntarea la plata cu card sau cash in supermarketuri se tot vorbeste, existand deja si incercari in acest sens. Chiar si la noi a fost lansat un magazin inteligent complet automatizat, care va deschide probabil drumul si altor unitati de acest fel.

In Marea Britanie, lucrurile par sa evolueze mult mai rapid fata de alte tari, iar mai multe retele mari se pregatesc sa schimbe sistemul de plata. Cat de curand, dupa cate se pare, cumparatorii Tesco, ASDA, Aldi, Lidl, Sainsbury’s si Morrisons „nu vor mai putea sa plateasca cu cardul sau numerar”, arata MyLondon.

Gigantii supermarketurilor din Marea Britanie vor sa le ceara clientilor sa renunte la numerar si card si, in schimb, sa-si foloseasca fata sau amprentele digitale la casa.

Motivatia ar fi ca se mareste astfel securitatea cumparatorilor la case. Sunt, insa, si voci care considera ca acesta ar fi de fapt un pas mai aproape catre o societate fara numerar.

In piata, conceptul se testeaza de ceva vreme. Asa de exemplu, Mastercard lucreaza la un sistem de plata biometrica in care clientii isi vor folosi doar fata pentru a putea sa plateasca si nu va mai fi nevoie de carduri contactless, smartphone-uri sau PIN-uri. Cumparatorii ar putea pur si simplu sa zambeasca sau sa fluture mana catre un scaner pentru a-si plati cumparaturile.

Mecanismul din spate este urmatorul: clientul isi scaneaza fata sau amprenta folosind aplicatia pentru smartphone a unui supermarket si isi conecteaza imaginea la un card bancar. Site-ul web Payments Card and Mobile sustine ca modelul de functionare este similar cu ID-ul facial al Apple.

Asa ca un lucru devine tot mai clar, la acest moment: Mastercard, compania de plati, doreste sa lanseze programul la nivel mondial pentru comerciantii cu amanuntul mici si mari.

„Modul in care platim trebuie sa tina pasul cu modul in care traim, lucram si facem afaceri, oferind posibilitatea de a alege consumatorilor cu cele mai inalte niveluri de securitate. Scopul nostru cu acest nou program este de a face cumparaturile o experienta grozava atat pentru consumatori, cat si pentru comercianti, oferind tot ce este mai bun din punct de vedere al sigurantei si al confortului”, a declarat Ajay Bhalla, presedintele cyber and intelligence la Mastercard, pentru Telegraph. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *