De la catedra, la Ministerul Agriculturii. Bilantul lui Marius Micu dupa sase luni la MADR

De la catedra, la Ministerul Agriculturii. Bilantul lui Marius Micu dupa sase luni la MADR

 

Marius Micu a trecut in urma cu sase luni de la catedra universitara, la mandatul de secretar de stat in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), avand in atributii gestionarea  sectoarelor agricol vegetal, viti-vinicol, testarea si omologarea soiurilor de plante, invatamantul si cercetarea din domeniul agricol.

Iata si bilantul prezentat de oficialul de la Agricultura, intr-un context in care provocarile sunt multiple, iar nevoile deloc putine:

  • initierea a 29 de acte normative, care au fost adoptate de Guvernul Romaniei sau aprobate de ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale;
  • finantarea liceelor tehnologice cu profil preponderent agricol, fiind elaborate si avizate programele de finantare ale celor 57 de astfel de licee pentru anul 2021;
  • dezvoltarea infrastructurii umane, logistice si de cercetare a Bancii de Resurse Genetice Vegetale pentru Legumicultura, Floricultura, Plante Aromatice si Medicinale Buzau;
  • sprijinirea reorganizarii societatii Sericarom S.A., depozitara a raselor de viermi de matase si speciilor de duzi din Romȃnia;
  • verificarea, avizarea si incheierea a 130 de acte aditionale la contractele de finantare prevazute in Planul Sectorial – ADER 2022;
  • elaborarea cadrului legislativ pentru acordarea ajutorului de minimis pentru sustinerea productiei de legume in spatii protejate in anul 2021, program extins pentru mai multe specii legumicole;
  • elaborarea si promovarea actelor normative care au vizat asigurarea sumelor necesare la plata pentru beneficiarii schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura;
  • continuarea schemei de ajutor de minimis pentru productia de usturoi;
  • adoptarea cadrului legislativ pentru implementarea unui program nou de sustinere a fermierilor din sectorul vegetal si anume sustinerea productiei de plante aromatice;
  • – notificarea plafoanelor aferente masurilor de sprijin cuplat in sectorul vegetal si zootehnic in perioada de tranzitie 2021-2022;
  • elaborarea cadrului legislativ care vizeaza modul de efectuare a controalelor si a certificarii operatorilor din sistemul de agricultura ecologica;
  • aprobarea a doua programe de promovare in tari terte a vinurilor de calitate: Canada, Coreea si Marea Britanie;
  • recunoasterea a 17 grupuri de producatori din care zece in sectorul culturi de camp, trei in sectorul legume-fructe-cartof, trei grupuri de producatori mixte si un grup in sectorul zootehnic;
  • continuarea procesului organizarii structurilor asociative ale fermierilor, cu scopul de a eficientiza valorificarea in piata a produselor proprii;
  • emiterea a 16 licente de depozit cu o capacitate de 234.980 de tone si verificarea pentru mentinerea licentelor acordate a unui numar de opt depozitari licentiati;
  • emiterea a 50 de autorizatii definitive pentru ingrasamintele testate in reteaua nationala de testare in vederea comercializarii in Romania;
  • inregistrarea unui numar de 181 de noi soiuri din specii de plante agricole, specii legumicole si horticole – 76 de soiuri autohtone (48 de soiuri apartin statiunilor de cercetare si 28 de soiuri apartin companiilor romanesti);
  • incheierea a 150 de contracte pentru efectuarea testelor pe baza comenzilor de testare (culturi de primavara si culturi de toamna) primite de la aplicanti;
  • in sectorul viti-vinicol am completat cadrul legislativ pentru acordarea sprijinului financiar din partea UE in perioada 2019-2023 cu urmatoarele masuri: ajutor pentru depozitarea vinului in situatii de criza, ajutor pentru distilarea vinului in situatii de criza si recoltarea inainte de coacere;
  • efectuarea platii cotizatiei asociatiilor reprezentative ale fermierilor pentru participare la grupurile de lucru specializate din cadrul organizatiei europene Copa-Cogeca;
  • instruirea esantionorilor oficiali I.S.T.A. din cadrul Inspectoratelor teritoriale pentru controlul semintelor si materialului saditor;
  • reacreditarea unui numar de cinci inspectorate teritoriale pentru controlul semintelor si materialului saditor;
  • efectuarea unui numar de 10.767 de inspectii pentru implementarea programelor de monitorizare a organismelor daunatoare;
  • efectuarea analizelor conform programului national de monitorizare, a programului de control multianual si coordonat al Uniunii si la solicitare, de catre Laboratorul pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide in Plante si Produse Vegetale Bucuresti;
  • demararea / continuarea lucrarilor de reabilitare si reparatii la infrastructura de irigatii din judetul Calarasi, ca de exemplu la statiile Pietroiu-Stefan cel Mare, Vlad Tepes, Dunarica 1 si 2, Faurei, statia baza terasei Jegalia, la statiile plutitoare Km 338, Km 422, Km 448 si Km 64+200, la canalele Galatui-Calarasi, Greaca, Gruiu, repornirea agregatului 3 al statiei 16 12 Faurei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *