Cu o investitie de 4 milioane de euro, Danone Romania a inaugurat o noua linie de ambalare in fabrica sa din Bucuresti, prin care schimba ambalajele Tetra Pak pentru iaurturile de baut din gamele Danone si Activia. Noile ambalaje vor fi realizate in proportie de 93% din materiale pe baza de plante si anume din trestie de zahar, ceea ce contribuie la reducerea amprentei de carbon a acestor produse cu 45%. Demersul se aliniaza strategiei de sustenablitate a companiei, care vizeaza initiative de lunga durata pentru sustinerea mediului inconjurator.
Danone este primul partener din Romania alaturi de care compania Tetra Pak implementeaza un astfel de proiect la nivel local, in categoria de ambalaje sustenabile pentru iaurturi de baut. Datorita modului in care este produs, materialul contribuie la diminuarea impactului asupra mediului, prin reducerea amprentei de carbon a fiecarui ambalaj de iaurt cu 45%, lucru atestat si prin certificarea Carbon Trust. De asemenea, acesta are si certificare Bonsucro, care atesta sursa sustenabila a trestiei de zahar.
„Pentru Danone, misiunea de a asigura sanatate prin alimente este dublata de aceea de a avea grija de planeta noastra si de resursele naturale. Astfel, suntem constant preocupati de sustenabilitatea produselor noastre, iar acest lucru se reflecta deopotriva in calitatea iaurtului, precum si la nivelul de ambalaje. In ultimii 20 de ani, de cand producem iaurturi in Romania, am cautat si implementat solutii de ambalare care sa aiba un impact cat mai redus asupra mediului, iar cu ajutorul partenerilor de la Tetra Pak, am folosit pana in prezent carton certificat FSC, cu fibre de lemn din origini controlate, pentru produsele din gamele noastre de baut, Danone si Activia. Ne-am propus sa tinem pasul cu solutiile moderne de ambalare care reusesc sa aiba o amprenta mai scazuta asupra mediului, astfel ca, investitia pe care am realizat-o este o actiune concreta pentru atingerea obiectivelor noastre de a fi cat mai responsabili, in tot ceea ce facem”, declara Catalin Manoli, Director Fabrica Danone Romania.
Odata cu aceasta investitie, ambalajele celor doua game vor beneficia si de un nou design al recipientului, la nivel de forma si grafica. Danone a implementat si o schimbare importanta care imbunatateste experienta consumatorilor, prin introducerea formatului One Step Opening, care elimina capacul intermediar, ceea ce faciliteaza o deschidere mai usoara a recipientului, pastrand 100% calitatea produsului din interior. Gamele de iaurturi de baut Danone si Activia in noile ambalaje sunt deja disponibile in magazine.
Un lucru bun, multumesc pentru informatie!