Raport. Lidl a marit cu 20% numarul producatorilor locali de fructe si legume din Piata Lidl si cu 12% pe cel al furnizorilor

Raport. Lidl a marit cu 20% numarul producatorilor locali de fructe si legume din Piata Lidl si cu 12% pe cel al furnizorilor

 

Lidl Romania continua sa sustina economia locala: in anul financiar 2020, retailerul a crescut cu 20% numarul producatorilor locali de fructe si legume din Piata Lidl si cu 12% numarul furnizorilor din Romania pentru intregul sortiment de produse, fata de anul anterior

Datele fac parte din noul raport de sustenabilitate Lidl Romania pentru anul financiar 2020 (1 martie 2020 – 28 februarie 2021).

Cu o viziune ce integreaza sustenabilitatea si principiile eficientei in toate ariile de business, in cei 10 ani alaturi de romani, Lidl Romania s-a remarcat prin investitii ce sustin atat economia locala, cat si dezvoltarea comunitatilor din tara.

De exemplu, conform noului raport de sustenabilitate publicat de companie, in anul financiar 2020, 91,5% din totalul de furnizori care aprovizioneaza Piata Lidl in varf de sezon provin din Romania. Astfel, volumul de fructe si legume romanesti achizitionate de retailer a crescut cu peste 28%, cantitatea totala depasind 118.000 de tone pe parcursul intregului an. Pe langa sustinerea oferita producatorilor romani, printre celelalte fapte concrete care vizeaza reducerea impactului propriilor operatiuni se numara colaborarea doar cu furnizori de transport care folosesc vehicule Euro 5 si Euro 6 si echiparea fiecarui magazin Lidl deschis in anul fiscal 2020 cu statii de incarcare pentru automobilele electrice. Mai mult, compania a investit aproximativ 30.000.000 lei in programe dezvoltate de mai mult de 90 de ONG-uri active la nivel national.

Cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl Romania, pentru perioada 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, reflecta activitatea companiei si analizeaza impactul economic, social si de mediu pe care aceasta il genereaza. Si acest raport a fost realizat dupa metodologia GRI Standards, dezvoltata de organizatia Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare de sustenabilitate. Demersurile inscrise in document sunt in linie cu strategia de dezvoltare sustenabila a business-ului si urmaresc totodata cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabila ale Natiunilor Unite. In raport au fost abordate temele de interes major pentru stakeholderi, acestea fiind grupate conform celor 4 etape ale lantului valoric, care fac parte din Modelul Lidl de responsabilitate: 1. Resurse2. Lantul de aprovizionare3. Operatiuni si procese4. Clienti, fiecare fiind detaliate cu masurile, rezultatele si obiectivele de dezvoltare durabila aferente.

Principalele rezultate care reies din cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl Romania, aferent perioadei 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, sunt:

Resurse

  • La finalul anului financiar 2020, Lidl a initiat elaborarea primului standard agricol pentru protejarea si conservarea biodiversitatii in productia conventionala de fructe si legume; acest standard va suplimenta certificarea GlobalG.A.P. pe care retailerul o cere tuturor furnizorilor de legume si fructe din Piata Lidl.
  • 30% din cafeaua comercializata de Lidl Romania a fost certificata UTZ/Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO.
  • Cacaua din produsele marca proprie Lidl provine in totalitate din culturi certificate conform standardelor internationale Fairtrade, Rainforest Alliance/ UTZ sau BIO;

Lantul de aprovizionare

  • In perioada raportarii, 100% din camioanele cu care compania a transportat marfa au avut motoare Euro 5 si Euro 6, fata de 79% in anul financiar anterior;

Operatiuni

  • Printre materialele care au fost colectate de companie in cadrul retelei au fost: folie si plastic, carton si hartie, fier, lemn, baterii si deseuri provenite din echipamente electronice si electrice;
  • la nivel national;
  • catre reteaua Bancilor pentru Alimente din Romania, dar si 459 de tone de hrana pentru animale catre ONG-uri care administreaza adaposturi pentru animale.
  • , prin folosirea paletilor reutilizabili, Lidl Romania a salvat de la taiere 640 de copaci, reducand astfel, gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 si cantitatea de deseuri cu 71.928 kg;

Clienti

  • Valoarea investitiilor sociale ale retailerului a fost de aproximativ 30.000.000 de lei, pentru a sustine peste 90 de ONG-uri. Implicarea Lidl Romania in comunitatile locale se desfasoara sub deviza Pentru un viitor mai bun si urmareste patru directii strategice: Mediu, Educatie, Servicii de urgenta, Programe strategice, prin sprijinirea financiara a unor ONG-uri care dezvolta programe-cheie, de durata si cu anvergura nationala.
  • Compania a continuat sa raspunda cu aceeasi promptitudine la nevoile clientilor, prin investitii semnificative in calitatea produselor – de la dezvoltarea relatiilor cu furnizorii locali, la eforturi sustinute pentru a creste numarul furnizorilor de produse din Romania pentru intreg sortimentul, dar si pentru a diversifica gama de produse cu certificari din domeniul sustenabilitatii si pentru a creste proportia acestora in sortimentul permanent. Astfel:
  • Compania a crescut cu 24% portofoliul de produse Bio;
  • In perioada de raportare, portofoliul Lidl Romania includea 2.739 articole cu certificari UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.
  • 91,5% din totalul de furnizori de fructe si legume cu care Lidl a colaborat in varful de sezon agricol sunt din Romania;
  • Lidl a crescut cu 20% numarul producatorilor locali cu care colaboreaza pentru sortimentul de fructe si legume din Piata Lidl, in perioada de raportare;
  • Lidl a crescut cu 12% numarul furnizorilor din Romania pentru intregul sortiment de produse – de la 380 in 2019, la 424 in 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *