Crestere de 3,4% pentru piata de FMCG in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente

Crestere de 3,4% pentru piata de FMCG in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente

 

gfk2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor. A fost al doilea an consecutiv cand romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari, ceea ce a permis o crestere de 3,4% in valoare pentru piata de FMCG fata de 2015, potrivit studiului Fast Moving Trends in FMCG.realizat de GfK. In spatele acestei cresteri sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de un punct procentual a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Romanii cumpara mai rar bunuri de folosinta curenta, dar cheltuie mai mult la un act de cumparare. Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.

Alimentele, in top cheltuieli

In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%. Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei FMCG.

Citeste si Retailerii ignora modificarile la Legea 321. Sapunaru ii ameninta cu ANAF-UL

Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.

Ce asteptam de la 2017

Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflatie, ca urmare a relaxarii fiscale si a taierii TVA-ului in 2015 si 2016, ceea ce anticipeaza un ritm mai lent de crestere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *