Comertul modern a ajuns sa acopere 57% din piata de FMCG. Hypermarketurile aduc 25% din vanzari

Comertul modern a ajuns sa acopere 57% din piata de FMCG. Hypermarketurile aduc 25% din vanzari

 

HYPERMARKETComertul modern acopera 57% din piata totala de FMCG din Romania. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au castigat 2 puncte procentuale fata de 2015. Formatele de tip supermarket si discount au contribuit cel mai mult la cresterea comertului modern, castigand cate o jumatate de punct procentual fiecare, potrivit studiului Fast Moving Trends in FMCG realizat de GfK. Cresterea acestor formate provine din atragerea unui numar mai mare de cumparatori in magazine si de o crestere a frecventei de cumparare. Cu toate ca au avut o evolutie constanta pe parcursul anului 2016 in ceea ce priveste cota de piata, hipermarketurile raman in continuare cel mai important canal modern, cumuland la nivel National mai mult de un sfert dintre vanzarile totale de FMCG pentru consum acasa.

In comparatie cu alti ani, in 2016 concentrarea retailerilor si-a mai diminuat ritmul de crestere. Cota de piata a celor mai importanti 10 retaileri s-a marit doar cu 1 punct procentual (fata de 3 puncte in 2015). Printre cei mai activi retaileri din perspectiva cresterii cotei de piata, se numara Lidl si Profi.

Citeste si Premiera la Varasti. Carrefour este primul retailer care isi infiinteaza o cooperativa agricola

Comertul traditional a avut o evolutie negativa pe parcursul anului 2016, scaderea de 2 puncte procentuale fiind determinata de o reducere a frecventei cu care romanii cumpara din formatele traditionale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *