Branza de capra de la familia Baier, senzatia verii pentru bucuresteni

Branza de capra de la familia Baier, senzatia verii pentru bucuresteni

 

In inima Transilvaniei, la Sighisoara, doi tineri frumosi si destepti au creat un brand de lactate de capra unic – Baier – Lactate din inima Transilvaniei cu care vor sa dea lovitura in Romania, si, de ce nu, poate si in Occident cand o veni vremea.

Si orice este posibil, daca ne raportam la tenacitatea si stiinta cu care isi construiesc imaginea, iar dovada sta si faptul ca desi n-au nici un an de cand au iesit in piata, sunt destui cei care au auzit de ei si ii apreciaza, ba chiar au inceput sa vina si premiile

Un business de familie, aproape tipic pentru oamenii din zona Sighisoarei, unde cresterea oilor sau a caprelor este o indeletnicire de baza, la dimensiuni mai mari, ce-i drept, care include si partea de procesare. Iar cunoscatorii pot sa confirme ca nu este putin lucru sa ai o ferma cu 1.000 de capre si o unitate de procesare, investitii realizate pe bani europeni.

Adevarul este ca Nicoleta si Hans Baier au lucrat sase ani la proiect, apoi si-au batut ceva capul, vreo sase luni, cu dosarul pentru AFIR, pentru ca in final au reusit sa primeasca o finantare de 2,5 milioane de euro.

Casul cu praz, senzational

Produsele Baier – Lactate din Transilvania acopera o gama variata, de la branzeturi proaspete – cas simplu (produsul care se bucura de cel mai mare succes in piata) cu diferite mirodenii, precum praz, usturoi, leurda, chimen sau chili, branza telemea si branzeturi maturate simple, dar si cu diferite ingrediente: chili, nuca, trufe sau piper rosu. Se mai adauga si partea de acidofile: sana, iaurt si chefir. Produsele sunt prezente in mai multe locatii din Bucuresti – Bacania Bucate Romanesti, prin intermediul careia au fost prezenti la FoodBiz FMCG and Retail Resilience din 13 iunie, Bacania Veche, in Piata Obor la magazinul Rasfat, la Bacania La Baciu, in RealFoods, iar de putina vreme in reteaua Kaufland. Debutul in reteaua de supermarketuri a fost facut pe platforma de la Turda, dupa care urmeaza cea de la Ploiesti.

Afacere integrata

Inainte sa creasca capre, cei doi au mai avut oi, insa, acum, sunt multumiti de alegerea facuta: sunt animale din rasele Saanen si Alpina cunoscute pentru productivitate – 3 litri pe zi este productia medie la doua mulsori pe zi, in conditiile in care perioada de lactatie se intinde pe 300 de zile, animalele fiind crescute in stabulatie. Cei doi isi produc singuri furajele, fanul fiind strans de pe dealurile din zona, de ferma ocupandu-se Hans, care s-a intors in tara dupa peste doua decenii petrecute in Germania, ajutat fiind de cativa salariati. Nicoleta se ocupa de partea de procesare si are la randul ei trei angajati care ii vin in ajutor.

Unitatea de procesare are o capacitate de productie zilnica de 3.000 de litri, iar laptele provine doar de la animalele din ferma proprie, nu si de la terti, cum se mai procedeaza in piata.

Asa arata la acest moment businessul Baier – Lactate din Transilvania, dar sigur nu se va opri aici, pentru ca exista planuri de crestere. Iar pe masura ce piata va valida afacerea din Sighisoara, se va trece la un alt nivel, pas cu pas, cum s-a petrecut si pana acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *