Baier – Lactate din inima Transilvaniei trece la un alt nivel: se va bate cu marii jucatori

Baier – Lactate din inima Transilvaniei trece la un alt nivel: se va bate cu marii jucatori

 

Desi sunt de putin timp in piata, Nicoleta si Hans Baier, fondatorii brandului de lactate de capra Baier – Lactate din inima Transilvaniei s-au miscat destul de bine si au reusit sa prinda cateva contracte cu retaileri importanti.

Astfel, la aproape un an de la lansare, produsele Baier Lactate se pot gasi nu doar in bacaniile din Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj sau Targu Mures, ci si in trei lanturi cunoscute de magazine: Kaufland, Auchan si Carrefour, cu ultimele doua colaborarea incepand recent.

„Inainte eram mari pentru cei mici, acum incepem sa devenim micuti pentru cei mari”, spune Hans Baier intr-un interviu acordat FoodBiz, constient fiind ca prezenta intr-o mare retea de retail presupune si anumite volume disponibile pentru vanzare. Cu alte cuvinte, vorbim de trecerea la un alt nivel cu provocarile inerente acestui pas.

„Kaufland, de exemplu, are 180 de magazine, ceea ce necesita sa ai volume. La inceput am avut foarte mult, iar, acum, deja incepem sa fim la limita”, recunoaste antreprenorul.

Produsele Baier – Lactate din Transilvania acopera o gama variata, insa doar o mica parte dintre ele se gasesc pe rafturile magazinelor, fiecare retailer alegand pe cele care se preteaza cel mai bine pentru clientii sai, declara Hans Baier.

La Kaufland, de exemplu, sunt listate doar trei produse pe partea de casuri proaspete. Este, insa, un bun punct de plecare care pana la urma il impulsioneaza pe producator in perspectiva extinderii in cat mai multe unitati din retea. De altfel, chiar este luata in calcul si varianta majorarii productiei in viitor, pornind de la acest aspect.

In prezent, oferta producatorului din Sighisoara include branzeturi proaspete – cas simplu (produsul care se bucura de cel mai mare succes in piata) cu diferite mirodenii, precum praz, usturoi, leurda (sezoniere), chimen sau chili, branza telemea si branzeturi maturate simple, dar si cu diferite ingrediente: chili, nuca, trufe sau piper rosu. Se mai adauga si partea de acidofile: sana, iaurt si chefir. Lista nu se va opri aici, pentru ca se pregateste lansarea altor doua produse cat de curand.

Pe modelul Kaufland se va lucra si cu Auchan, cel mai recent contract incheiat, produsele urmand sa fie prezente, intr-o prima etapa in magazinele din Targu Mures, Turda si Cluj-Napoca, dupa care, cel mai probabil, va veni si extinderea la nivel national.

Business de familie

Sa pui pe picioare un business de succes nu inseamna neaparat sa-ti doresti foarte mult acest lucru, ci sa si muncesti zi de zi, sa adaugi mereu cate ceva la acest puzzle, marturiseste Hans Baier.

„Pentru mine personal a fost singura posibilitate sa cresc si sa devin competitiv. La urma urmei, agricultura faceam si inainte, doar ca faceam agricultura de subzistenta. Cred ca fiecare trebuie sa incerce sa se depaseasca, daca intr-adevar vrea sa iasa din acea zona. Mai trebuie si multa rabdare si multa munca. La mine, a fost important si sprijinul familiei”, a mai precizat Hans Baier.

Intreaga productie de lactate se bazeaza pe laptele provenit in totalitate de la cele 1.000 de capre crescute in stabulatie in ferma proprie.

Inainte sa creasca capre, cei doi au mai avut oi, insa, acum, sunt multumiti de alegerea facuta: sunt animale din rasele Saanen si Alpina cunoscute pentru productivitate – 3 litri pe zi este productia medie la doua mulsori pe zi.

In plus, perioada de lactatie se intinde pe 300 de zile, spre deosebire de cazul altor ferme din piata, care au, in general, o productie sezoniera.

Hrana animalelor provine din sursa proprie, fanul fiind strans de pe dealurile din zona. De ferma se ocupa Hans, care s-a intors in tara dupa peste doua decenii petrecute in Germania, fiind ajutat de cativa salariati. De partea de procesare se ocupa sotia, Nicoleta, care si ea are la randul ei trei angajati care ii vin in ajutor. Unitatea de procesare are o capacitate de productie zilnica de 3.000 de litri, constructia ei fiind realizata cu ajutorul fondurilor europene (finantare de 2,5 milioane de euro).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *