Un producator roman reuseste sa vanda aproape toata branza in Grecia la doar cateva luni de la inaugurarea fabricii de lactate de la Baneasa, din judetul Constanta. Si sa nu credeti ca este orice, ci chiar Feta, branza traditionala a grecilor.
Pare greu de crezut, dar in cazul lui Laurentiu Gheorghe, un investitor roman care provine dintr-o familie cu traditie in domeniu, ajunsa acum la a treia generatie de producatori, lucrurile au venit de la sine, potrivit Puterea.ro.
Dupa ce le-a vandut grecilor lapte colectat din Romania, Laurentiu le-a luat apoi clientii, carora le furnizeaza acum branza Feta.
„Vindem tot ce producem. Inainte am facut colectare lapte materie prima pentru Grecia si apoi mi-a fost usor sa-i conving pe clienti cu produsul nostru. Am lucrat si cu bulgari, croati si germani pe materie prima, dar grecii sunt o natie aparte… Lor le place branza de la noi, pentru ca este reteta de Feta traditionala, practic este reteta lor”, a declarat pentru Ziarul Puterea Laurentiu Gheorghe.
Unitatea de productie are o capacitate de 30 de tone/luna, care poate fi extinsa usor pana undeva la 60 de tone pe luna. Se produce branza Feta si iaurt, totul este natural, numai din lapte, cultura de cheag si sare, nimic altceva, dupa cum spune producatorul.
In fabrica lucreaza 14 muncitori, intr-o singura tura, materia prima fiind colectata de la fermierii din zona, dar si din alte regiuni: lapte de vaca, capra si oaie platit la un pret peste media pietei, dupa cum spune investitorul.
Investitia de la Baneasa s-a ridicat la 4,8 milioane de euro, din care o parte au reprezentat fonduri europene.
Fabrica a fost construita langa vechiul ICIL, unde a lucrat si bunicul lui Laurentiu, pe vremuri, o unitate construita in 1970-1972, care exporta branza Feta in Grecia si Australia, singura, de altfel, din Romania. Pe vremuri aici era si un grec numit responsabil de calitatea produselor, ca sa va dati seama ce importanta se acorda acestei unitati.
Acum, tanarul antreprenor, economist de profesie, incearca sa duca mai departe traditia acestor locuri si are ca obiectiv sa-i obisnuiasca si pe romani cu produsele sale.
Branza de la Baneasa nu este nici ieftina, dar nici scumpa, recunoaste producatorul, care vrea sa-si faca loc si pe piata locala, iar principalele segmente vizate sunt retailul si HoReCa.