Trandafirata. Strategia patronului de la Raureni

Trandafirata. Strategia patronului de la Raureni

 

Raureni – Dulceata, alaturi de castraveti, se numara printre produsele cele mai rentabile pentru producatorii de conserve de fructe si legume din Romania, afirma Dan Mutu, fondatorul grupului Annabella, care si-a dorit foarte mult, de exemplu, sa infiinteze o plantatie de trandafiri pentru a putea sa-si asigure materia prima pentru dulceata.

Asa a si ajuns sa investeasca intr-o astfel de plantatie care se intinde acum pe circa 3 hectare, in loc sa aduca petalele de trandafir din Bulgaria la niste costuri foarte mari.

Toate bune si frumoase, numai ca acum cand materia prima este din belsug (peste 20 de tone de pe intreaga plantatie), Mutu a decoperit ca romanii nu se omoara dupa dulceata de trandafiri, ci prefera mai degraba siropul si trandafirata. Producatorul valcean a fost nevoit astfel sa-si adapteze din mers strategia conform cerintelor consumatorilor.

“Din pacate, dulceata de trandafiri nu este atat de consumata …a trebuit sa gasim alte solutii, sa facem  alte produse, otet de trandafiri, trandafirata, sirop de trandafiri si mai putin dulceata, pentru ca din punct de vedere al volumelor, pandemia a scazut consumul pe dulceata de trandafiri”, sustine Dan Mutu.

O noutate este si concentratul de mere light, adica fara adaos de zahar, ca raspuns la cerintele consumatorilor romani. Si nu este singura surpiza pe care procesatorul o pregateste…

“Stam foarte bine la subconcentratul natural de mar, incercam sa facem produse fara zahar – gem, compot, pe care trebuie sa le promovam si speram ca incepand cu acest an sau poate anul viitor sa iesim cu o gama light, fara zahar. Este proeictul nostru de viitor care se adreeaza pietei interne”, a mai precizat Dan Mutu.

Fabrica de conserve Raureni are in portofoliu o gama de peste 150 de produse din fructe si legume, comercializate preponderent in Romania, dar si in peste 25 de tari.

Aici se produc sortimente diferite de la dulceturi, gemuri, compoturi, pasta tomate, sirop, sucuri naturale de fructe, cat si produse wellness si produse pentru HORECA, fiind totodata unul din cei mai mari producatori de sucuri concentrate de fructe din tara. Compania produce peste 80% din conservele de castraveti din Romania.

Materie prima din fermele si livezile proprii

O parte din legumele si fructele folosite in productie provin din fermele si livezile proprii, restul fiind achizitionat de la producatori din tara, cu care sunt incheiate contracte. La legume de exemplu, undeva la 20% din necesar este asigurat din surse proprii, restul fiind achizitionat de la producatori din Braila, Galati, Sobozia, Valcea etc.

Ferme si livezi proprii:

– Ferma Dragasani (120 ha, 1513 tone legume spatii neprotejate, 275 tone legume protejate, 64 tone fructe, 49 tone rapita, 99 tone porumb)

– sere Gradinari (550 tone castraveti)

– sinFrutta (330 ha Sinnicolau Mare, din care 120 ha caisi, 40 ha piersici, 30 ha meri, 25 ha caisi, 2 ha peri113 ha pruni si nectarine)

– ferma Otesti (65 ha, 740 tone prune).

Grupul Annabella, cu o cifra de afaceri de circa 520 milioane lei, mai detine si o retea de 22 magazine in judetele Valcea, Olt si Arges.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *