Traficul de marfuri in porturile maritime romanesti in 2018, cel mai mare din  ultimii 30 de ani. Crestere la cereale, scadere la animale vii

Traficul de marfuri in porturile maritime romanesti in 2018, cel mai mare din ultimii 30 de ani. Crestere la cereale, scadere la animale vii

 

CTATraficul total de marfuri inregistrat, in anul 2018, in porturile maritime romanesti a atins un nou record al ultimilor 30 ani, fiind de 61,3 milioane tone. Traficul de marfuri din 2018 este al treilea cel mai mare din ultimii 30 de ani, fiind mai mic totusi fata de cel din 1988, cand era atins un nivel de 62,3 milioane de tone, dupa cum a anuntat Compania Nationala Administratia Porturilor MaritimeSA Constanta.

Din traficul total inregistrat in 2018, traficul maritim a fost 48,63 milioane tone, iar cel fluvial a reprezentat 12,66 milioane tone.

Pentru traficul maritim, cresterea in perioada analizata reprezinta 6%, iar pentru cel fluvial s-a inregistrat o stagnare.

Lunile de varf, cu trafic de peste 6 milioane tone, au fost august (6,48 milioane tone) si iulie (6,40 milioane tone).

Cresteri la cereale si seminte oleaginoase

Cresteri semnificative de trafic s-au inregistrat in cazul tuturor grupelor de marfuri, mai putin in cazul ingrasamintelor, produselor alimentare si nutreturilor pentru animale, animale vii, lemn si pluta.

Cele mai importante grupe de marfuri la care s-au inregistrat cresteri de trafic sunt: cereale (17,96 milioane tone), petrol brut (7,47 milioane tone), articole diverse (6,56 milioane tone), minereuri de fier (4,52 milioane tone), minereuri si deseuri neferoase (3,97 milioane tone), combustibili minerali solizi (3,77 milioane tone), seminte uleioase, fructe oleaginoase, grasimi (3,26 milioane tone), produse metalice (2,28 milioane tone).

Citeste si Top producatori grau in UE, in 2018. Romania, pe locul patru

In anul 2018, au ajuns in porturile maritime romanesti, Constanta, Mangalia si Midia, 13.626 nave (13.380 nave in 2017), din care 4.139 nave maritime si 9.487 nave fluviale. Cele mai multe nave care au intrat in porturile maritime romanesti sunt cargouri (1.785), tancuri (670), vrachiere (628), portcontainere (524).

Potrivit datelor financiare estimate la aceasta data, veniturile din 2018 ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta vor atinge un maxim istoric.

Materiile prime agricole reprezinta o treime din traficul derulat prin Portul Constanta

In 2018, materiile prime agricole au reprezentat o treime din traficul derulat prin Portul Constanta, dupa cum a declarat Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime ConstanTa.

Citeste si Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza extensiva a pietei terenurilor

Portul romanesc a devenit principalul port de export al produselor agricole din Uniunea Europeana, inca din 2013. de altfel, in ultimii noua ani, traficul de cereale prin portul Constanta s-a triplat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *