Traficul de cereale prin portul Constanta s-a marit de opt ori, in 15 ani. Lista operatorilor care detin spatii de depozitare in port

Traficul de cereale prin portul Constanta s-a marit de opt ori, in 15 ani. Lista operatorilor care detin spatii de depozitare in port

 

port_cerealeDaca in anul 2001, portuarii constanteni au manipulat doar 2.784.200 tone de cereale si seminte uleioase, in 2016 s-a ajuns la un record de 23.312.338 tone. Cantitatea a scazut, in 2017, la 21.107.096 tone, pe fondul evolutiei preturilor pe pietele internationale si este de asteptat ca pentru anul 2018 sa fie raportat un volum apropiat de marfa, potrivit publicatiei Cuget Liber. De remarcat faptul ca ponderea cerealelor si semintelor uleioase in traficul portului Constanta a crescut de la 13,05%, in 2002, la 45,02%, in 2016, pentru a cobori la 41,68%, in 2017. In anul 2016, Constanta a devenit cel mai important port cerealier alUniunii Europene.

Citeste si Seminte oferite gratis tuturor celor care vor sa cultive si sa manance legume si fructe romanesti! Calendarul targurilor din primele trei luni

Odata cu cresterea traficului de marfuri prin portul Constanta, s-a marit si capactatea de depozitare a cerealelor, in urma unor investitii semnificative. Astfel, daca la sfârsitul anului 2012, capacitatea totala de depozitare a cerealelor era de 965.422 tone, de 10,7 ori mai mare fata de 1997, in 2018 s-a ajuns la 1,55 milioane de tone.

La data de 30 septembrie 2018, in portul Constanta, erau autorizate de catre Ministerul Agriculturii spatii de depozitare a cerealelor cu capacitatea totala de 1.552.800 tone, din care: 1.065.800 tone in silozuri si 487.000 tone in magazii.

In prezent, portul Constanta detine 46% din capacitatea totala de depozitare a cerealelor a judetului Constanta (care totalizeaza 3.375.874 tone), respectiv 59,22% din capacitatea silozurilor (de 1.799.848 tone) si 30,90% din cea a magaziilor de cereale (de 1.576.026 tone).

Citeste si Fermier din sudul tarii: “Este o drama sa legi doi ani tampiti in agricultura”

Lista operatorilor care detin capacitati de depozitare autorizate, in portul Constanta:

– Silotrans – capacitate de 100.000 tone (in silozuri);

– Barter Port Operator SRL – 105.000 tone (din care: 95.000 in silozuri si 10.000 in magazii);

– Chimpex SA – 357.000 tone (din care: 200.000 tone in silozuri si 157.000 tone in magazii);

– Silo-Port SRL – 30.000 tone (un siloz);

– Niva Prodcom SRL – 66.000 tone (in silozuri);

– Umex SA – 15.000 tone (in magazii);

– Canoplus SRL – 110.000 tone (din care: 60.000 tone in silozuri si 50.000 tone in magazii);

– Sicim SA – 20.000 tone (in magazii);

– United Shipping Agency SRL – 278.000 tone (din care: 233.000 tone in silozuri si 45.000 tone in magazii);

– Frial SA – 25.000 tone (in magazii);

– Socep SA – 133.000 tone (in magazii);

– North Star Shipping SRL – 313.800 tone (din care: 281.800 tone in silozuri si 32.000 tone in magazii).

In mai 2017, a inceput constructia terminalului de cereale Comvex, o investitie de 45 de milioane de euro. Silozul va avea o capacitate de depozitare de 200.000 de tone si va intra in exploatare la recolta din 2019.

Si compania Socep are in pregatire proiectul AGRI, care prevede constructia unui terminal de cereale cu capacitatea de depozitare de 100.000 de tone, cu sistem integrat de incarcare si descarcare, precum si modernizarea capacitatilor de depozitare existente.

Citeste si Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza extensiva a pietei terenurilor

Obiectivul principal este realizarea unui trafic de 1.000.000 de tone de cereale si seminte uleioase pe an. Valoarea proiectului se ridica la circa 40 de milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *