Bayer Romania a organizat evenimentul “Sustainability Talks: Amplificarea Vocii Fermierilor in Romania”, la Statia de Procesare a Semintelor din Sinesti, subliniind angajamentul companiei de a sprijini agricultura sustenabila si de a amplifica vocile fermierilor romani.
Relevanta strategica a Romaniei pentru Bayer este subliniata prin continuarea cercetarii globale – Farmer Voice – la nivel local, demonstrand astfel angajamentul companiei de a intelege si sprijini nevoile specifice ale fermierilor romani.
Studiul arata ca multi fermieri romani adopta deja practici regenerative. Agricultura regenerativa are o definitie flexibila in Romania, cu un accent clar pe reducerea intensitatii prelucrarii solului. In prezent, 83,7% dintre cei intervievati practica lucrari minime ale solului pe 54,8% din terenurile lor.
De asemenea, studiul a indicat ca, indiferent de tehnologia utilizata, fermierii percep in mod egal secetele mai frecvente si precipitatiile anuale reduse ca fiind cea mai mare provocare, 82,7% dintre fermieri subliniind importanta imbunatatirii eficientei utilizarii apei.
Pentru a sustine tranzitia catre agricultura regenerativa, fermierii au mentionat importanta schimbului de informatii referitoare la practici adaptate conditiilor locale din Romania, exprimandu-si dorinta de a primi exemple de practici de succes de la colegii lor.
Astfel, evenimentul de la Sinesti si-a propus sa realizeze exact acest lucru – sa faciliteze partajarea de cunostinte si experiente, subliniind rolul esential al comunicarii in promovarea agriculturii sustenabile.
Boualem Saidi, Senior Bayer Representative (SBR) & Crop Science Country Group Head Romania, Bulgaria, Rep. of Moldova, a evidentiat importanta fermierilor in sistemul alimentar global: “Fermierii sunt piatra de temelie a sistemului nostru alimentar, lucrand neobosit pentru a hrani o populatie globala in crestere. Rolul lor vital in agricultura si vocile lor sunt recunoscute de Bayer, care apreciaza rezilienta si angajamentul lor fata de practicile sustenabile, esentiale pentru securitatea alimentara si protectia mediului. Studiul nostru local arata ca fermierii romani se implica activ in agricultura regenerativa, motivati de factori economici si dorinta de sustenabilitate. Cu toate acestea, acestia se confrunta
cu provocari care necesita un acces imbunatatit la informatii, tehnologie si utilaje pentru a beneficia pe deplin de aceste practici. Compania Bayer este dedicata sa asculte activ nevoile lor si sa se asigure ca acestia primesc sprijinul necesar pentru a prospera, recunoscand valoarea lor imensa in societate.”
Pe langa prezentarea studiului, evenimentul a inclus un panel de discutii deosebit de valoros, in care fermieri si reprezentanti ai mediului academic au avut ocazia sa isi impartaseasca perspectivele. Participantii – fermieri, studenti de la Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti, profesori si reprezentanti ai asociatiilor de profil din Romania – au beneficiat, de asemenea, de oportunitatea de a participa la un tur ghidat al Statiei de Procesare a Semintelor, cea mai avansata unitate de productie a Bayer din regiunea EME. Aceasta experienta le-a permis sa descopere inovatiile si tehnologiile de varf implementate de Bayer, consolidand astfel legatura dintre teoria academica si practica agricola.
Productia de seminte este o activitate importanta pentru compania Bayer. Staţia din Sinesti, judetul Ialomita, care a gazduit evenimentul, poate procesa, intr-un singur sezon, seminte de porumb de pe o suprafata de 8.000 de hectare. Semintele de porumb produse aici anual ar putea acoperi intregul necesar al Romaniei. Aceste seminte sunt distribuite in 22 de tari din toata Europa si nu numai, mentinand in mod constant o calitate ridicata, indiferent de destinatie. Aproximativ 40% din totalul semintelor produse aici sunt rezervate fermierilor romani.
Pierre-Etienne Couture, Sinesti Site Lead, a spus: “Statia noastra de procesare a semintelor serveste drept punte intre inovatie si traditie. Aici, in Sinesti, ne mandrim sa sprijinim fermierii prin tehnologie avansata si sa contribuim la promovarea unor practici agricole mai sustenabile. In prezent, la peste 85% din productia noastra de camp ne bazam pe rotatia cu leguminoase pentru o cultura sustenabila si productiva, cu scopul de a ajunge la 95% in anii urmatori. Fiecare pas al procesului nostru, de la cultivarea semintelor pana la recoltare, este destinat imbunatatirii rezilientei agricole si construirii unui viitor care respecta atat mediul, cat si comunitatea agricola. In plus, pentru a ne reafirma angajamentul fata de sustenabilitate, am lansat mai multe initiative pentru reducerea emisiilor de CO2, reusind o scadere de 60% a emisiilor de CO2 in ultimii doi ani calculat per saci produsi. Aceasta este doar inceputul calatoriei noastre!”
Evenimentul “Sustainability Talks: Amplificarea Vocii Fermierilor in Romania” reafirma
angajamentul Bayer fata de fermierii romani si misiunea globala a companiei: “Sanatate
pentru toti, nimeni fara hrana”.
Prin aceasta initiativa, Bayer isi propune sa continue sa sprijine fermierii in adoptarea practicilor sustenabile, contribuind astfel la securitatea alimentara si la protectia mediului.
Sondajul Farmer Voice, realizat la comanda Bayer, a adunat informatii de la peste 200 de fermieri din Romania. Participantii au fost selectati aleatoriu din fiecare regiune, cu obiectivul de a obtine un esantion reprezentativ, care sa acopere diversitatea profilurilor fermierilor care cultiva diferite tipuri de culturi. Studiul a fost realizat independent de Stratesys, companie care activeaza in domeniul datelor, analizei si informatiilor in agricultura, sanatatea animalelor si nutritie. Respondentii nu au fost informati ca sondajul
era realizat in numele Bayer pentru a preveni orice influenta asupra raspunsurilor lor.
Interviurile au fost realizate intre lunile septembrie si octombrie 2024.
Despre Bayer
Bayer este o companie globala, cu competenţe cheie in domeniul Ştiinţelor Vieţii,
respectiv sanatate şi agricultura. In conformitate cu misiunea companiei, „Sanatate pentru
toti, nimeni fara hrana”/ “Health for all, Hunger for none”, produsele si serviciile sale sunt
concepute pentru a ajuta oamenii si planeta sa prospere prin sprijinirea eforturilor de a
face fata provocarilor majore prezentate de o populatie globala in crestere si imbatranire.
Bayer se angajeaza sa contribuie dezvoltarea durabila si sa genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. In acelasi timp, Grupul isi propune sa-si creasca puterea de castig si sa creeze valoare prin inovare si crestere.
Marca Bayer reprezinta incredere, fiabilitate si calitate in intreaga lume. In anul fiscal 2023, Grupul avea aproximativ 100.000 de angajati si vanzari de 47,6 miliarde de euro. Cheltuielile de cercetare si dezvoltare inainte de articolele speciale s-au ridicat la 5,8 miliarde de euro.