Sphera Group: Clientii nu mai vin in restaurant doar ca sa manance bine, ci au nevoie de o experienta!

Sphera Group: Clientii nu mai vin in restaurant doar ca sa manance bine, ci au nevoie de o experienta!

 

KFCClientii nu mai vin intr-un restaurant doar ca sa manance bine, ci au nevoie de o experienta, de divertisment, de emotie! Anul in curs va fi probabil o continuare si o confirmare a multor tendinte care deja au inceput sa se remarce in piata de food service, iar acum si la noi. Consumatorii nu se mai rezuma doar la achizitia de produse care sa satisfaca strict nevoia de hrana, ci cauta branduri cu care au afinitate, sustin reprezentantii Sphera Group, cel mai mare grup din industria de food service din Romania, intr-un interviu acordat FoodBiz.ro. Sphera Group detine companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell.

De asemenea, compania opereaza 15 restaurante KFC in Italia si doua la Chisinau, in Republica Moldova si reprezinta o serie de branduri internationale puternice, recunoscute prin numeroase premii si distinctii. In Romania, grupul are peste 4.500 de angajati.

Ce asteptari aveti pentru anul 2020? Ce prognoze aveti pentru evolutia pietei de profil?

2020 va fi probabil o continuare si o confirmare a multor tendinte care deja au inceput sa se remarce in piata de food service, acum si in Romania. Deja, de mult timp, consumatorii nu se mai rezuma doar la achizitia de produse care sa satisfaca strict nevoia de hrana, ci cauta branduri cu care au afinitate. Nu mai este vorba de servicii si produse de calitate pentru ca acestea sunt deja standarde normale, ci despre felul in care brandurile abordeaza consumatorii din mai multe perspective.

In primul rand, vorbim despre o accesare a tehnologiilor digitale si serviciilor inovative prezente deja in economia romaneasca. Acestea au un efect direct in comportamentul de consum, influentand ulterior, in timp, intreaga piata. Brandurile care nu vor putea sa satisfaca nevoia si dorinta de tehnologie a consumatorului nu vor tine pasul cu evolutia pietei. Vorbim aici de servicii de livrare, aplicatii, kiosk-uri de comanda, meniuri digitale, comunicare in social media etc. Tendinta este aceea de a putea accesa produse si servicii rapid, usor si intr-un mod inteligent.

Experienta, nu doar mancare. Clientii nu mai vin intr-un restaurant doar ca sa manance bine. Au nevoie de o experienta, de divertisment, de emotie. Acestea se pot realiza prin modul in care sunt pregatite preparatele, introducerea unei varietati de produse si oferte, feluri speciale si atmosfera regasita in restaurant.

Feluri de mancare personalizate. Consumatorii nu vor sa mai fie ingraditi de branduri si au cerut si castigat, de-a lungul timpului, libertatea de a alege. Tocmai de aceea, prefera brandurile care le pun la dispozitie oferte personalizate, oferindu-le oportunitatea de a achizitiona ceea ce este mai convenabil si mai potrivit pentru ei.

Smart Marketing. Daca urmarim evolutia publicitatii si marketing-ului de branduri de-a lungul timpului vom observa cat de mult s-au schimbat lucrurile. Afise, ziare, reclame TV, un banner in oras, o reclama la radio?

Comunicarea traditionala nu a disparut, dar s-a transformat sau a devenit parte dintr-un mix complex de comunicare. In ultimii ani vorbim si de postari in social media, de influenceri, de story-uri, de live-uri care au venit sa completeze canalele de comunicare ale brandurilor. Dar nici aceste tehnici nu mai sunt suficiente pentru consumatorii sufocati de mesaje.

Citeste si Exporturile frantuzesti de grau, blocate de grevele din porturi

Brandurile trebuie sa se remarce si sa se diferentieze (dincolo de servicii si produse) si la nivel de comunicare pentru a se detasa de competitori si pentru a ramane in mentalitatea consumatorilor (de exemplu, KFC Romania a lansat 3 seriale online marca proprie pentru a comunica oferte, produse sau imaginea de brand).

Citeste si Fermier Arad: Pentru ca nu gaseam muncitori, am cumparat un robot de muls. Il folosesc la 70 de vaci si inlocuieste 4 muncitori

Sustenabilitate. Consumatorii au inceput sa devina foarte atenti si la comportamentul companiilor in societate. Care este impactul? De unde isi furnizeaza produsele? Ce standarde de calitate aplica? In ce proiecte se implica? Cum sustin domenii de interes pentru societate? De aceea, companiile trebuie sa comunice transparent prin raportare (vezi Raportul Annual, Raportul de Sustenabilitate), sau sa se implice in comunitate prin activitati punctuale (proiecte de CSR, decizia de a inlocui paiele din plastic cu paie din hartie in toate restaurantele KFC, Pizza Hut si Taco Bell etc.)

Sursa: FoodBiz.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *