Se schimba vremurile! In urma cu 30 de ani, orasenii se duceau la tara sa faca rost de alimente, acum gospodarii vin singuri la mall …

Se schimba vremurile! In urma cu 30 de ani, orasenii se duceau la tara sa faca rost de alimente, acum gospodarii vin singuri la mall …

 

mall taranescGoana dupa aprovizionarea cu alimente sanatoase de la tara de dinainte de 1989 imbraca acum forme noi adaptate vremurilor noastre: mall-ul taranesc. Gospodarii nu mai trebuie sa-si vanda produsele la colt de strada sau sa faca un drum pana la piata, este suficient sa se inscrie pe platforma online malltaranesc.ro, unde primesc comenzile din partea orasenilor. Pasul urmator: se pun de acord si livreaza marfa in conditii avantajoase pentru ambele parti. Un proiect lansat in 2017 de Asociatia Crestem Romania Impreuna, cu sustinerea Patria Bank, care incepe sa-si arate roadele: peste 500 de gospodari inscris, peste 4.600 de clienti si pe pe putin 5-6 comenzi zilnice. Dincolo de componenta economica a proiectului, pana la urma este vorba de o nisa de piata, initiatorii lui vorbesc si de latura sociala.

Cu alte cuvinte, cumparatorii trebuie sa fie constienti ca in momentul in care achizitioneaza un produs sustin de fapt economia rurala, o familie de la tara care de cele mai multe ori traieste de pe urma acestor marfuri. Si nu este nicio exagerare, pentru ca dupa cum bine se stie, cea mai mare problema cu care se confrunta micii producatori este vanzarea, dupa cum spune si Codrut Nicolau, Director General Adjunct, Divizia Comerciala Patria Bank, institutia financiara care a ales sa sustina proiectul malltaranesc.ro.

Citeste si Produse traditionale romanesti in sucursalele Patria Bank, un proiect de apropiere a comunitatilor urbane de cele rurale

Ori atat timp cat micile gospodarii nu pot oferi spre vanzare decat cantitati reduse de produse, este clar si motivul pentru care comerciantii nici nu le baga in seama.

„In momentul cand achizitionati un produs nu faceti decat sa-l cumparati, ci sa si sustineti pe cel care vi-l ofera, ii sustineti existenta sa, dar va sustineti si sanatatea voastra, iar banii raman in comunitate, nu mai pleaca in alte parti”, spune Mihai Mihu (It-ist de profesie), directorul Asociatiei Crestem Romania Impreuna.

Un adevar de care tot mai multa lume pare sa devina constienta, daca ne uitam la ritmul in care acest proiect s-a dezvoltat intr-o perioada scurta de timp. Chiar si peste asteptarile initiatorilor – au venit comezi si de peste hotare, din SUA, Germania, Belgia sau magazine din Austria – care se pregatesc acum sa treaca la o alta etapa: hub alimentar la Brasov.

Citeste si Primar din Vaslui: “Va astept la Suletea, ca Stefan cel Mare pe turci!”

Intai la Brasov, apoi in tara

Daca totul merge asa cum si-au propus initiatorii proiectului, undeva prin martie anul viitor va fi inaugurat la Brasov si un hub alimentar care va contribui decisiv la functionarea programului. Este nevoie insa de circa 15.000 de euro, o investitie pe care spera sa o poata realiza prin strangerea de fonduri in urma unor campanii de crowdfunding si fundraising….

”Proiectul nostru a trecut la alt nivel. Parteneriatul cu Patria Bank inseamna de acum incolo mai multa promovare, mai multe facilitati pentru oraseni si gospodari deopotriva. Standurile malltaranesc au ajuns in 6 orase ale Romaniei, promovand produsele locale de calitate si oamenii muncitori. Simtim ca avem puterea de a schimba si mai mult in jurul nostru. Motiv pentru care va anuntaăm următorul pas: lansarea in primavara a primului hub alimentar in Brasov. Un loc unde producatorii locali se vor intalni cu clientii. Un loc unde gospodarii vor putea sa-si depoziteze marfa, un loc de unde clientii vor putea sa isi ridice comenzile. Insa si un loc unde ne dorim sa cream seri de neuitat, unde sa avem prezentari, degustari, un loc unde sa ne cunoastem unii cu ceilalti. Pana atunci, insa, cumparati romanese, sustineti proiectul nostru si incurajati producatorii locali!”, sustin reprezentantii Asociatiei Crestem Romania Impreuna.

Bilant malltaranesc.ro dupa un an si sase luni de activitate:

506 producatori, din care:
45% din Ardeal
10% din Muntenia
8% din Moldova
8% din Banat
7% din Oltenia
7% din Dobrogea
7% din Maramures.

Top producatori judete

Brasov – 132
Prahova – 23
Buzau – 22
Bucuresti – 21
Vrancea – 18
Timis – 17
Constanta – 15

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *