Queen Hind,  nava mortii pentru 14.600 de oi. Geronimo Branescu, sef la DSVSA Constanta!

Queen Hind, nava mortii pentru 14.600 de oi. Geronimo Branescu, sef la DSVSA Constanta!

 

oi2In vara, cand Animals International atragea atentia asupra conditiilor in care se realizeaza transportul de ovine din Romania catre Orientul Mijlociu pe cale maritima, dar si vizavi de posibilele dezastre care ar putea sa apara – intr-o conferinta la care a participat chiar actualul ministru al Agriculturii Adrian Oros – multa lume a privit cu rezerva acest subiect, ba chiar au fost formulate si acuze la adresa celor de la Animals International cum ca demersul lor aduce prejudicii crescatorilor de ovine din Romania. Acum, cand dezastrul s-a produs, vorbele chiar nu-si mai au rost, dar ne dam seama cu cata superficialitate a fost tratat acest subiect. Pe toata linia, de la oficialitatíle de la Bruxelles, pana la DSVSA Constanta. Si daca tot nu mai se stia nimic de Geronimo Branescu, seful ANSVSA, pana in urma cu cateva saptamani, ei bine, acesta a revenit la conducerea DSVSA Constanta!

Iata si comunicatul Animals International:

“Animals International condamna tragedia din portul Midia unde vaporul incarcat cu 14.600 de oi Queen Hind s-a rasturnat in dimineata de 24 noiembrie.

”Aceasta tragedie putea fi evitata daca existau proceduri pentru astfel de situatii de urgenta si, mai ales, daca Romania ar exporta carne in loc de animale vii”, acuza Gabriel Paun, directorul UE al Animals International.

Filmarile teribile obtinute de investigatorii Animals International demonstreaza ca in afara curajului extraordinar al unor indivizi care au salvat echipajul navei si 32 din 14.600 de animale, lipsa unui protocol de urgenta si a unei legislatii stricte pentru transportul maritim al animalelor pot duce cu usurinta la astfel de tragedii.
VIDEO si FOTO (descarcabile spre libera distributie cu mentionarea sursei Animals International):
https://animalsaustralia-media.org/uploads/queen-hind/

”Imaginile pe care le-am obtinut includ mii de animale prabusite in peretii laterali ai vasului inainte ca acesta sa intre sub apa si animalele sa se inece, urmate de filmari de astazi dimineata cu animale moarte plutind pe apa. Nava a fost abandonata pe timpul noptii iar dimineata nu s-a efectuat nicio operatiune de salvare pentru bietele animale”, a adaugat Paun.

Queen Hind a fost implicata in decembrie 2018 intr-un incident pe Marea Marmara unde s-a defectat motorul, nava plutind zile in sir in deriva, dupa care a realizat pana ieri mai multe transporturi cu animale vii din Romania spre Iordania, dar si spre Arabia Saudita, Dubai si Qatar. Ultimul transport fusese realizat din portul Midia de unde nava plecase, la 1 noiembrie, spre portul Jeddah din Arabia Saudita, unde ajunsese la 9 noiembrie. Pe 10 noiembrie nava a pornit din Jeddah cu destinatia Midia unde vasul a revenit la 23 noiembrie.

”Suspectam o supraincarcare a navei si o proasta distributie a greutatii care au dus la inclinarea decisiva a navei si rasturnarea pe o parte.”, a adaugat Paun.

”Cerem o ancheta incrucisata a Ministerului Agriculturii si a celui a Transporturilor pentru a se verifica cauzele tragediei, precum si in ce fel legislatia pentru bunastarea animalelor si pentru transportul maritim au fost respectate si unde acestea necesita imbunatatire urgenta.”, a incheiat Paun”.

oi1

Pozitia ministrului Oros

In momentul in care am fost informat despre accidentul din portul Midia, am luat legatura de indata cu presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Dr. Csutak Laszlo Nagy, care mi-a comunicat detalii privind conditiile de bunastare si sanatate la imbarcarea animalelor pe nava, arata ministrul Adrian Oros intr-un comunicat de presa. De asemenea, a solicitat verificari suplimentare privind centrele de colectare de unde au fost trimise animalele (documente de miscare, certificate sanitare-veterinare de transport animale vii, bonuri de achizitie etc.).

Nava a fost autorizata de catre DSVSA Constanta din luna martie 2019. Actualul director DSVSA Constanta, Geronimo Branescu, inca din 2018, cand era presedintele ANSVSA, a modificat legislatia privind organizarea si functionarea ANSVSA trecand punctele de inspectie la frontiera, din subordinea ANSVSA central in subordinea directorului executiv la nivel local, in acest caz, a directorului executiv DSVSA Constanta.

„Singura institutie abilitata pentru a autoriza si a monitoriza conditiile de bunastare si sanatate pentru transportul animalelor vii este ANSVSA, prin punctele de inspectie la frontiera. In acest moment, echipe mixte ale Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, ale ANSVSA si ale Ministerul Apelor si Padurilor fac verificari privind respectarea prevederilor legale si de indata ce vor fi disponibile rezultatele anchetei, acestea vor fi aduse la cunostinta opiniei publice”, se arata in comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *