Programul CRESTEM ROMANIA BIO. Inscrierile se fac pana la 15 mai!

Programul CRESTEM ROMANIA BIO. Inscrierile se fac pana la 15 mai!

 

carrefour15 mai este data limita pana la care se pot face inscrierile la programul CRESTEM ROMANIA BIO lansat de Carrefour! Retailerul francez lanseaza a doua editie a programului Crestem Romania BIO, cea mai ampla initiativa de sprijinire a fermierilor romani care vor sa faca trecerea la agricultura ecologica. Crestem Romania BIO este o miscare nationala de sustinere a agriculturii sustenabile si de încurajare a obiceiurilor sanatoase de consum, avand la baza produsele BIO, se arata intr-un comunicat al retailerului francez.

„Programul Crestem Romania Bio a luat nastere din dorinta de a oferi oricarui agricultor sansa de a intra în procesul, uneori anevoios, al certificarii bio, fiind – totodata – atenti la interesul în crestere al consumatorilor nostri pentru acest segment de produse, dar si la o practica durabila, cu atentie sporita fata de protejarea mediului înconjurator. Rolul de liant pe care Carrefour si l-a asumat în aceasta ampla miscare de sustinere a agriculturii ecologice, conectand autoritati, certificatori, fermieri si consumatorul roman, este reflectat printr-un numar de 75 de fermieri aflati în diferite stadii de conversie, în cadrul programului. Anul acesta, ne propunem sa atragem un numar cel putin egal de agricultori si sa consolidam ecosistemul deja creat”, a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania.

”Tocmai am încheiat primul an de conversie la BIO si a fost, într-adevar, diferit, prin modul de cultivare si solutiile folosite. Cei de la Carrefour mi-au oferit toate informatiile si sprijinul necesare în demersurile pentru certificare. Bio este agricultura de viitor, iar lumea deja începe sa constientizeze beneficiile si sa caute produse crescute natural si cu grija pentru natura. Ma bucur sa fac acest pas, care nu este unul usor, dar am încredere ca reprezinta o investitie pentru mine, ca fermier”, a declarat Iulian Tunsu, unul dintre agricultorii înscrisi în program în 2019.

A doua editie a programului Crestem Romania BIO se adreseaza tuturor agricultorilor care sunt interesati de conversia la BIO, indiferent de locatia sau dimensiunea productiei lor. De asemenea, se pot înscrie în program atat agricultori care urmeaza sa îsi certifice pentru prima oara culturile, cat si cei care sunt deja în proces de conversie. Înscrierile se fac online, în perioada 24 februarie-15 mai 2020, pe www.crestemromaniabio.ro sau direct în magazine, în întreaga retea de hipermarket-uri Carrefour din tara (la Receptie Clienti).

Beneficiile oferite în cea de-a doua editie a programului pentru viitorii parteneri Carrefour sunt:

– un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) si înca 2 ani dupa momentul în care devin producatori BIO. Carrefour va achizitiona întreaga productie pe toata durata contractului;
– preluarea costurilor de certificare pentru toata perioada de conversie, atat în cazul agricultorilor care urmeaza sa îsi certifice pentru prima oara culturile, cat si în cazul agricultorilor care sunt deja în proces de conversie;
– consiliere pentru procesul de conversie la BIO, în ceea ce priveste procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
– promovarea si vanzarea produselor rezultate: începand cu primul an de conversie, ca produse conventionale, iar din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un pret superior produselor din agricultura conventionala. Carrefour este primul retailer care va introduce o astfel de eticheta, încercand, prin acest demers, sa sprijine atat agricultorii în procesul de conversie, cat si sa desfasoare actiuni de informare a consumatorilor cu privire la beneficiile BIO;
– sustinere si consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing, promovare, packaging (biodegradabil) pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.

Prima editie a programului Crestem Romania Bio, lansata în martie 2019, a avut peste 200 de fermieri înscrisi, dintre care 75 au fost eligibili. Începand cu luna iunie a acestui an, produsele acestora vor fi disponibile în Carrefour cu eticheta „În conversie la BIO”, aducand mai aproape de consumator productia locala în curs de certificare BIO.

Despre Carrefour:
În Romania, grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat în cele peste 370 de magazine din tara, cat si prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clientii din Bucuresti si Ploiesti pot achizitiona produse alimentare din sectiunea „Supermarket Online”.

Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibila gratuit în Google Play si App Store, Carrefour le ofera clientilor din cele 24 de orase posibilitatea de a face cumparaturi din peste 50.000 de produse la pret de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clientii din mai multe orase pot comanda o varietate de preparate, atat din sectiunea de gastronomie a Carrefour, cat si de la restaurantele locale, livrare gratuita si multiple metode de plata (cash, card, tichete de masa).

Continuand seria inovatiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, casa de marcat unde clientii au posibilitatea sa scaneze si sa plateasca singuri, în acelasi loc, produsele cumparate.

Carrefour sustine comunitatile în care activeaza prin programe relevante, astfel ca, în 2017, retailerul a lansat, în premiera în Romania, Cooperativa Agricola Carrefour Varasti, prima de acest gen fondata alaturi de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clientii Carrefour producatorii agricoli romani cu produse de calitate si le ofera acestora oportunitatea de a accesa o piata de desfacere sustenabila.

Ca parte a aceluiasi demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Crestem Romania BIO, un program national pentru sustinerea conversiei fermierilor romani la Agricultura BIO si promovarea produselor BIO romanesti.

Programul reprezinta un angajament pe termen lung si a fost deschis oricarui fermier roman care a dorit sa fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în Romania un segment puternic de producatori certificati BIO, care sa poata oferi romanilor sansa de a manca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour Romania a lansat “Punem pret pe plastic”, un program de economie circulara adresat reducerii cantitatii de ambalaje din plastic si introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire si reciclare. În cadrul programului, initiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orase: Bucuresti (Baneasa si ParkLake), Constanta, Buzau, Cluj, Oradea si Timisoara. În fiecare oras, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor si legumelor provenite de la producatori locali. Initiativa a adunat un numar de 264.000 de PET-uri pentru 54.000 kg fructe si legume de sezon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *