Producatorii artizanali de legume isi fac loc in supermarketuri

Producatorii artizanali de legume isi fac loc in supermarketuri

 

In ultima perioada, supermarketurile prezente pe piata locala, fie ca ca vorbim de magazine fizice sau de online, acorda o atentie tot mai mare micilor producatori artizanali, ale caror produse sunt deosebit de apreciate de catre consumatori.

Nasul Rosu din localitatea Palanca, unde doi tineri antreprenori ambitiosi, Alina si Dan Constantinescu, veniti dintr-o multinationala cunoscuta marturisesc ca datorita colaborarii cu supermarketului online Sezamo si-au permis sa se dezvolte. In cazul lor, este vorba de constructia a doua noi sere pentru legume, care vor mari semnificativ productia.

“Parteneriatul cu Sezamo a fost exact ceea ce aveam nevoie pentru a duce produsele noastre ECO catre publicul larg din Bucureşti şi Ilfov. Cu susţinerea Sezamo şi fara presiunea de a avea o anumita cantitate de stocuri sau frecvenţa precum in retailul tradiţional, putem oferi clienţilor fructe şi legume autentice, care cresc natural, in ritmul lor, cu gust şi miros de neegalat”, spune Dan Constantinescu, proprietar ferma ecologica Nasul Roşu.

La Nasul Rosu se produce o gama mare de legume, de la tomate, castraveti, ardei, dovlecei, sparanghel, vinete si pana la salata, verdeturi sau plante aromatice. Culturile sunt realizate in mare parte in sere, mai ales ca in camp devine tot mai greu sa plantezi ceva, din cauza schimbarilor climatice. Acum, de exemplu, este sezonul tomatelor, vedeta fiind soiul Rosa, dar si rosiile cherry.

Si cum nicio decizie nu este luata la intamplare, am participat si noi in cadrul unei vizite la ferma de la Palanca la o degustare de rosii cherry „multicolore”, pentru ca familia Constantinescu vrea sa stie care sunt gusturile romanilor pentru a-si face planul de cultura. Pentru ca pana la urma, clientul dicteaza, nu-i asa?

Mai trebuie sa stiti ca la Nasul Rosu totul este natural, polenizarea se face cu bondari si nu se folosesc ingrasaminte chimice, ci doar gainatul de la cele 400 de gaini sau gunoiul provenit de la porcii crescuti in ferma. Productia este certificata eco si ajunge la consumatori prin intermediul Sezamo, dar poate fi achizitionata si de la magazinul propriu din Bucuresti, deschis, in general, patru zile pe saptamana. Cam atat se poate, acum, dar cine stie ce surprize le mai rezerva viitorul tinerilor antreprenori.

Cerere in crestere de legume eco
Dezvoltarea fermei Nasul Rosu nu este deloc intamplatoare, ea are loc pe fondul dezvoltarii sortimentului ECO la Sezamo, ca urmare a creşterii interesului clienţilor: 3 din 5 coşuri conţin cel puţin un astfel de produs, sustin reprezentantii supermarketului online.

Cea mai mare creştere a sortimentului se inregistreaza pe partea de fructe şi legume, unde a fost majorat numarul de articole listate cu 37% faţa de anul precedent. In plus, aproximativ 30% din vanzarile de fructe şi legume sunt produse ECO, un procent semnificativ mai mare comparativ cu magazinele tradiţionale, arata reprezentantii retailerului.

Printre cele mai vandute produse ECO din categoria fructe şi legume se numara roşiile, cireşele, ardeii, afinele şi dovleceii.

In oferta Sezamo se regasesc in prezent peste 1500 de produse ECO din 12 categorii: Fructe şi legume, Carne şi peşte, Lactate şi refrigerate, Brutarie şi patiserie, Mezeluri, Bacanie, Bauturi, Congelate, Mama şi copilul, Detergenţi, Cosmetice şi Menaj.

“Interesul clienţilor pentru produse ECO este in creştere, in special pe partea de fructe şi legume, iar asta ne bucura şi este o confirmare ca decizia noastra de a colabora cu micii fermieri, cu fermierii artizanali, a fost una foarte buna. Astfel putem aduce clienţilor produse proaspete chiar şi la 6 ore de la recoltare, transformand conceptul < from farm to table > intr-o experienţa constanta”, a declarat Cristian Salceanu, CEO Sezamo.

Fructe si legume de sezon
Sezamo a adaugat recent in portofoliul sau o serie de produse ECO noi precum mixul de roşii de la Nasul Rosu, “Cloşca şi puii”, care include soiuri variate de roşii, dar şi fructe de sezon de la Livada Domniţei, precum capşuni, zmeura, mure şi caise. Alte noutaţi includ afine BIO de la Merry Berry şi produse BIO de la Coşul cu Fructe, precum capşune, vinete, roşii şi verdeţuri. De asemenea, Sezamo a inceput colaborarea cu un nou furnizor de cireşe BIO, Erika, şi a adaugat in oferta sa avocado, lamai şi cartofi dulci din import. In domeniul verdeţurilor, a introdus fenicul, salvie, apio, rucola şi valeriana.

“Colaborarea cu micii producatori locali este simplificata la Sezamo. Producatorii pot accesa o rubrica speciala pe site-ul nostru, şi putem incepe colaborarea in cateva zile. Le oferim o piaţa de desfacere targetata şi informaţii detaliate despre preferinţele clienţilor, precum şi garanţii de achiziţie pe termen lung, facilitandu-le astfel planificarea şi investiţiile”, a precizat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.

Sezamo işi propune sa faca produsele ECO accesibile prin politici de preţ avantajoase: de la reduceri regulate, cum ar fi “cumpara BIO la preţuri convenţionale”, pentru a diminua diferenţa de preţ şi a obişnui clienţii şi cu astfel de produse, la campanii şi oferte speciale, precum campania in care ofera clienţilor credite in valoare de 50 de lei pentru a testa gratuit produse din “Lumea Eco”, dar şi la reducerile primite in cluburile Premium şi Sezamini.

Produsele sunt livrate catre clienţi din depozitul de 12.000 m2 situat in incinta CTPark, in nordul Bucureştiului, care noinclude spaţii de depozitare ambientala şi unitaţi cu temperatura controlata, ce permit pastrarea produselor in condiţii cat mai bune şi reducerea costurilor de energie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *