Producator local de mezeluri: E important sa ai un canal sigur de vanzare

Producator local de mezeluri: E important sa ai un canal sigur de vanzare

 

elvis_cazacuAccesul producatorilor romani de mezeluri în retelele de supermarketuri este destul de greoi la acest moment, mai ales în cazul producatorilor locali de dimensiuni medii nou intrati pe piata. Pentru a-si asigura vanzarea, unii îsi deschid chiar retele proprii de magazine, dar chiar si asa nu exclud o posibila intrare în marile lanturi de retail care pot sa le asigure volume mult mai mari si vizibilitate. Elvis Cazacu, un producator de mezeluri din Caracal, care detine o fabrica cu o capacitate de productie de circa 10 tone pe zi, recunoaste ca ia în calcul si aceasta varianta. “Cand produci trebuie sa ai la îndemana un canal de vanzare, iar cel mai la îndemana a fost canalul propriu de vanzare, urmand ca dupa aceea sa intram în discutii si cu marii retaileri – se patrunde destul de greu în aceste retele. Decizia a fost clara, aceea de a încerca sa facem magazinele proprii de mezeluri, de a le extinde. Avem chiar si o retea de distributie proprie în cateva judete, urmand sa intram în zona de retail”, a declarat pentru FoodBiz Elvis Cazacu.

Reteaua Teldo Market (înfiintata de Elvis Cazacu) are la acest moment zece magazine în Caracal, Slatina si Draganesti, reprezentand principalul canal de vanzare pentru mezelurile produse în fabrica proprie de la Caracal.

Fabrica de mezeluri Teldo a fost inaugurata în martie 2020, investitia fiind realizata cu ajutorul fondurilor europene. Productia zilnica este de circa 6 tone, în conditiile în care capacitatea maxima este de 10 tone/zi, un nivel care poate sa asigure rentabilitatea unei afaceri, dupa cum spune Elvis Cazacu. Constructia este modulara si ea poate fi extinsa pe parcurs în functie de evolutia pietei. Materia prima este asigurata de la producatorii interni. Elvis Cazacu administreaza si o ferma de 600 ha de teren agricol.

Marea problema a producatorilor romani

Lanturile de magazine ar trebui sa aiba usile mai deschise catre producatorii locali, doar asa pot fi sustinuti micii producatori, pentru ca nu toata lumea are canale proprii de vanzare, mai afirma Elvis Cazacu. Pare un lucru greu de realizat la prima vedere, dar nu imposibil, cu conditia sa se si vrea.

“Eu am magazine proprii si o retea de distributie, dar automat te ajuta foarte mult si lanturile de magazine. Consider ca principala problema la acest moment ar fi sustinerea producatorilor locali ca sa poata sa intre mai usor în lanturile de magazine, eventual printr-o lege prin care sa existe obligativitatea sa se cumpere un anumit procent din anumite zone de la producatori locali, zonali. Ar fi diverse metode prin care se poate realiza acest lucru”, sustine procesatorul oltean.

https://www.youtube.com/watch?v=xRx1i_1lqY4

Sursa: FoodBiz.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *