Pozitii diferite privind biocarburantii

Pozitii diferite privind biocarburantii

 

renewabledirectiveConfederatia Producatorilor de Porumb (CEPM) se opune propunerii Comisiei Europene care merge in directia eliminarii biocarburantilor de prima generatie si inlocuirea acestora cu biocarburanti din a doua generatie, al caror potential si impact sunt inca in mare masura ipotetice in prezent. Pe data de 27 februarie a avut loc Primul trilog, ocazie cu care CEPM cere negociatorilor sa indeplineasca o ambitie credibila pentru biocombustibili si bio-energie in UE. ”Directiva privind promovarea utilizarii energiei din surse regenerabile RED II (2021-2030) trebuie sa dea rezultate tangibile in ceea ce priveste inlocuirea combustibililor fosili cu energii regenerabile din 2030, reducerea reala a emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, de aceasta bioeconomie urmand sa beneficieze producatorii din UE”, se arata intr-un comunicat al APPR, membra a Confederatiei Producatorilor de Porumb.

Avand in vedere prioritatea decarbonizarii sectorului transporturilor in ceea ce priveste concluziile COP21, CEPM solicita:

– Stabilirea pentru fiecare Stat Membru (SM) a unei utilizari minime si obligatorii a energiei regenerabile tangibile in transporturi de 14% pana in 2030, care sa fie proportionala cu cresterea totala a energiei regenerabile din UE obiectivul energetic intre 2020 si 2030 si includerea contributiei primei generatii de biocombustibil.

– Impiedicarea Statelor Membre care vor sa reduca obiectivul obligatoriu de 14% atunci cand aleg sa scada utilizarea primei generatii de biocarburanti si eliminarea multiplicatorilor de combustibil si electricitate. In caz contrar, eforturile de transport pentru a atenua schimbarile climatice vor fi false si vor afecta cetateanul UE. Emisiile de gaze cu efect de sera trebuie sa fie reduse prin orice mijloace, iar nivelul de biocombustibil de prima generatie nu poate duce la scaderea nivelului in domeniul transporturilor.

– Mentinerea nivelului de biocarburant de prima generatie la nivelul de 7% la nivelul Statelor Membre. Folosirea biocarburantilor este o optiune si reducerea acesteia nu va ajuta statele membre care nu le utilizeaza deja pentru a-si indeplini obligatiile de raportare. Fiecare stat membru ar trebui sa aiba capacitatea de a ajunge la acest nivel daca este necesar si sa nu fie blocat la nivelul din 2017 sau la 2% in alte cazuri propuse in pozitia PE.

– Permisiunea Statelor Membre sa ajusteze plafonul de 7%, eventual in sus, intr-un plafon UE de 7% care sa reflecte anul 2015 de compromis pentru a contribui la utilizarea biocarburantilor cu utilizare durabila pe baza de cultura din UE, cu co-produse alimentare (seminte de rapita prajite, boabe de cereale, pulpa), contribuind astfel la dezvoltarea rurala a Europei, la o economie circulara si la bioeconomie. Este necesar sa se protejeze volumele de amestec din surse regenerabile din UE pentru biocombustibilii durabili, avand in vedere consumul de combustibil fosil.

– Eliminarea utilizarii biocombustibililor din ulei de palmier si derivatii sai. In caz contrar, plafonul de 7% si limita de 14% trebuie adaptata in consecinta pentru a mentine industria UE.

– Luarea in considerare a biocombustibililor bazati pe deseuri si reziduuri in limita de 7% si fara a numara dublu. Acest prag este conceput pentru reducerea riscului de concurenta alimentara si a efectelor indirecte.

– Reducerea sarcinii administrative pentru o mai buna recunoastere a bio-energiilor.

Luand in considerare criteriile de durabilitate pentru biocombustibili si biomasa, pentru a reduce povara administrativa si stimularea energiilor bio prin recunoasterea mai buna a beneficiilor acestora, CEPM sprijina urmatoarele aspecte:

1. Abordarea Consiliului privind punctul de definire (q) “material celulozic nealimentar” care separa culturile perene de culturile intermediare si care vor contribui la dezvoltarea biogazului, impreuna cu beneficiile culturilor intermediare (acoperirea solului, efecte agronomice).

2. La articolul (26-1), trebuie tradus pragul de aplicare a criteriilor de durabilitate pentru instalatiile de biogaz in productia termica totala (si nu intrare), deoarece contractele sunt, de obicei, legate de o capacitate in reteaua electrica sau in reteaua de gaze. Poate simplifica controalele.

Citeste si EXCLUSIV: Studiul „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza extensiva a pietei terenurilor

3. La articolul (26-7), abordarea PE privind litera( c) si abordarea Consiliului privind litera( d) prag pentru GHG dupa anul 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *