Piata ciocolatei se indreapta spre 5 miliarde de lei, in 2017

Piata ciocolatei se indreapta spre 5 miliarde de lei, in 2017

 

ciocoChiar daca romanii nu sunt mari consumatori de ciocolata, ungurii, de exemplu, mananca de doua ori mai mult, iar elvetienii, de vreo sase ori aproape – trendul ascendent din ultimii ani ii face pe jucatorii din piata sa fie optimisti. Afacerile din piata de ciocolata au atins in 2016 nivelul de 4,5 miliarde de lei, iar datele preliminarii privind evolutia din 2017 indica un avans de peste 20%, potrivit unui studiu realizat de KeysFin. “Piata ciocolatei a trecut printr-un proces de consolidare, de maturizare, eficientizarea business-ului fiind in prim-plan. Astfel s-a ajuns ca, la o cifra de afaceri relativ constanta in acest interval, profitul firmelor sa creasca de peste doua ori. Firmele si-au diminuat creantele cu peste 300 milioane lei, datoriile comerciale s-au redus de la 829,5 milioane lei la 675,3 milioane de lei in 2016, iar pierderile nete au scazut de la 138,7 milioane la 79,7 milioane lei”, sustin analistii KeysFin.

Principalul jucator din piata romaneasca pe segmentul de productie este Nestle, cu o cifra de afaceri de 783,6 milioane lei, companie urmata, la mare distanta, de Kandia Dulce SA, cu 161,4 milioane lei, Heidi Chocolat SA, cu 106,2 milioane lei, Mueller si Prietenii (19,1 milioane lei) si Marco Polo (18 milioane lei).

Romanii prefera ciocolata cu lapte (77% din consumatori), restul de aproximativ 30% fiind impartiti intre ciocolata simpla si cea cu creme de diverse sortimente. Ciocolata alba reprezinta numai 7,4% din totalul vanzarilor. Cei mai multi clienti sunt femeile, in proportie de 60%.

Citeste si Retail-ul romanesc, o piata de 40 miliarde euro. Doar 15% sunt produse locale

Potrivit INS, in Romania se consuma 2,2 kilograme de ciocolata pe cap de locuitor, fata de trei kg/cap de locuitor in Grecia si 11 kg in Elvetia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *