Retail-ul romanesc, o piata de 40 miliarde euro. Doar 15% sunt produse locale

Retail-ul romanesc, o piata de 40 miliarde euro. Doar 15% sunt produse locale

 

magazinPiata romaneasca de retail este estimata, in prezent, la 40 miliarde euro, 85% din produsele vandute in lantul de comert fiind de origine mixta, iar 15% sunt produse locale, conform unui studiu de realizat de Euler Hermes. In 2016, piata de retail din Romania a inregistrat o crestere de 12% pe fondul majorarii salariului minim brut (in prezent 1.450 lei), reducerii TVA de la 24% la 19% si ocuparii mai mari a fortei de munca cu 0,16% fata de 2015. Aceasta evolutie a fost insotita si de aparitia de noi spatii comerciale, fiind livrati 230.000 mp de spatii comerciale noi, in crestere cu 40% fata de 2015. Si retailerii au raportat un numar record de 240 de magazine noi, dintre care cei mai activi jucatori au fost Profi (134 de magazine), Mega Image (60), Lidl (11) si Kaufland (6).

Trebuie remarcata orientarea comerciantilor catre deschiderea magazinelor de proximitate si a magazinelor de format mic. Potrivit realizatorilor studiului, piata romaneasca de retail este estimata la 40 miliarde euro, cu 4 mari jucatori, detinand o cota de 60%: Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry si Auchan.

Obligativitatea de a avea pe rafturi circa 51% produse romanesti, i-a dtermeninat pe retaileri sa-si directioneze eforturile in identificarea unor parteneriate sustenabile cu furnizorii pentru a obtine cel mai bun pret de cumparare si o varietate suficienta a produselor.

In Romania, 85% din produsele vandute in lantul de comert sunt de origine mixta, iar 15% sunt produse locale. Carrefour, Kaufland si alti retaileri au consolidat relatiile cu mai multi producatori locali si au deschis noi centre regionale de logistica (depozite) pentru a sprijini extinderea retelelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *