Trei crame renumite – Oprisor, Serve si Vinarte – concurente de peste 20 de ani pe piata vinului – se alatura in campania «Trei pentru vin, vinul pentru toti» si lanseaza platforma comuna treipentruvin.ro. Publicul va avea astfel acces la o selectie inedita de oferte comune cu vinuri promovate #impreuna de catre cei trei, in numele celor 12 valori care-i unesc, printre care prietenie, armonie si optimism. Cele trei crame transmit astfel ideea unitatii in diversitate, intr-o perioada marcata de temerile din societate privind o criza economica.
“Forta proiectului se bazeaza pe diversitatea portofoliului care devine astfel accesibil consumatorilor intr-o singura platforma, intr-o singura livrare comoda. Este si un exemplu de solidarizare, o garantare reciproca – ceva de care intreaga societate are nevoie – dar este si o forma de educare a publicului de vin cu ajutorul competentelor reunite ale celor trei crame”, sustin impreuna initiatorii campaniei «TreiPentruVin» – Mihaela Tyrel de Poix (Serve), Rodica Capatina (Vinarte) si Gabriel Roceanu (Oprisor).
Pe parcursul campaniei online, publicul este invitat sa urmareasca platforma comuna si retelele de socializare ale celor trei crame, de unde va putea afla mai multe despre nobila arta si stiinta a vinului, despre activitatile din vie si din crama, intr-o nota vesela.
“Vrem sa aratam ca #impreuna se pot pune mai bine in valoare vinurile produse in Romania”, anunta cei trei producatori.
Citeste si Tabara, ASAS: La culturile de toamna, pierderea de productie este de peste 30%
Lansarea publica a campaniei coincide cu Solstitiul de vara, moment simbol al infloririi vitei-de-vie, semnificativ pentru viticultori, Oprisor, Serve si Vinarte prezentand impreuna o selectie de 12 oferte de vinuri concepute in numele valorilor lor si produse in cele patru regiuni viticole pe care le reprezinta.
Cele trei crame care transmit mesajul prieteniei si unitatii in diversitate sunt reprezentative pentru prima generatie de investitii private straine in vinul romanesc de dupa 1990 si au in palmares numeroase premii nationale si internationale.
Despre Oprisor
Infiintata in 1994 sub numele de Carl Reh Trading, cu misiunea specifica de a selecta vinuri romanesti pentru piata internationala, compania devine Carl Reh Winery in 1998 (dupa ce se stabilise in 1997 pe actualele amplasamente viticole), de unde si-a luat ulterior numele actual. Compania de comert cu vinuri devine astfel investitor in vie si producator, continuandu-si activitatea pe pietele internationale construite de actionarul german – Reh Kendermann. Sunt replantate cele 250 de hectare si este achizitionata crama, iar in 2001 compania se lanseaza si pe piata interna, cu gamele Val Duna si La Cetate.
Citeste si RomaniaFunctioneaza. Secretul vacutelor de la CAI Curtici!
Ca urmare a succesului acestora, in 2008, numele de Oprisor devine atat de cunoscut in randul consumatorilor avizati, incat e necesara extinderea portofoliului de vinuri care sa reprezinte caracterul specific al regiunii. Carl Reh Winery lanseaza marcile Maiastru, Caloian, Cabernet Sauvignon Crama Oprisor, Rusalca alba, Jiana Rose, Dragaica rosie, Cupola Sanctis, Passarowitz, Smerenie – nume devenite renume de atunci incoace – si devine astfel cunoscuta sub numele de Crama Oprisor, exponent al valorilor Olteniei profunde.
Despre SERVE
Sase randuri despre Romania din „World Atlas of Wine” de Hugh Johnson in 1993, apoi intalnirea fondatorului francez al cramei cu un enolog roman talentat – si dramul de nebunie nelipsit unui astfel de inceput – acestea sunt ingredientele povestii SERVE – prima crama straina privata din Romania. Eroii povestii sunt: contele Guy Tyrel de Poix (fondatorul din pacate disparut dintre noi azi, cel care a inspirat si “scris” coordonatele pe care se inscrie crama); enologul Aurel Rotarescu, care a “imblanzit” soiurile romanesti si a creat “vinuri elegante si feminine”, cum ii placea lui Guy sa le numeasca; si Mihaela Tyrel de Poix, sotia lui Guy si proprietarul companiei, inginer cu simt practic, care a construit SERVE alaturi de fondator si a pilotat compania si dupa disparitia acestuia.
Vinurile care au scris istoria cramei – si au modelat piata HoReCa – sunt Vinul Cavalerului, Millenium rosu si alb (1999 si, respectiv, 2001), si gama Cuvee, aparuta in 2001, cu lansarea “Charlotte” si completata de “Amaury”, “Alexandru”, “Sissi”, “Clemence”, “Guillaume” – dedicata urmatoarei generatii din familie.
Despre Vinarte
Istoria Vinarte incepe in 1998, cand mai multi oameni de afaceri romani, francezi si italieni – cu istorii de viata diferite, dar uniti de pasiunea pentru vinul bun – iau decizia sa construiasca impreuna o companie care sa aduca vinurile bune romanesti pe buzele cat mai multor consumatori. In urma unui studiu specializat sunt identificate trei zone cu terroir exceptional, care ofera sansa crearii unor vinuri remarcabile: Villa Zorilor – Dealu Mare (Buzau); Bolovanu – Samburesti (Olt) si Starmina (Mehedinti).
Toate viile sunt replantate cu soiuri nobile iar cramele sunt dotate cu instalatii moderne. Sunt adusi oenologi straini cu rezultate demonstrate, pentru a asigura baza de pornire a unui proiect ambitios. Iar rezultatele se arata cu repeziciune. Dupa patru ani, Vinarte lanseaza trei vinuri care schimba piata, creionand practic categoria selecta numita superpremium: Prince Matei, Prince Mircea si Soare. Cu aceeasi pasiune pentru vinul bun, povestea Vinarte se scrie in continuare. Ea poate fi citita in sticlele de Nedeea (amestecuri unice de soiuri romanesti), in Soare rose si alb (obtinute din struguri rosii) sau in game ca Domeniile Vinarte, Castel Starmina, Castel Bolovanu.