Kaufland isi mentine pozitia in topul celor mai mari companii de retail din Romania, dupa cifra de afaceri, si continua sa fie unul dintre cei mai importanti angajatori privati, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, intocmit de KPMG.
Impactul Kaufland in economia romaneasca
In anul financiar 2023, Kaufland a avut o contributie totala de 2,57 miliarde euro (Valoare Adaugata Bruta – VAB) in economia locala, ceea ce reprezinta 0,9% din PIB-ul Romaniei.
Investitii in Romania
Anul trecut Kaufland a investit in Romania 177 milioane euro in termeni de CAPEX, mai precis, pentru achizitionarea de active imobilizate. In plus, a avut o contributie la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe si impozite.
Locuri de munca noi
Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privati din Romania, cu 17.200 de angajati, dintre care circa 14.350 de salariati cu norma intreaga. Grila de salarizare si pachetul de beneficii sunt imbunatatite constant, in 2023, salariul net minim la Kaufland depasind cu 56% salariul net minim la nivel national.
Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de munca cu norma intreaga in Romania, in mod direct, indirect si indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forta de munca nationala. Studiul de impact arata ca fiecare angajat direct Kaufland in Romania sprijina angajarea a peste 6 persoane in intreaga economie romaneasca, prin crearea de noi locuri de munca.
Din fiecare 1 euro cheltuit la casa, 65 de centi merg catre furnizori locali
Kaufland sustine parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, in 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depasind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodata, 65 de centi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct catre afaceri din Romania.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 – februarie 2024), datorita eforturilor depuse pentru a ramane destinatia preferata a romanilor pentru cumparaturi.
Pentru fiecare 1 euro de VAB directa Kaufland Romania s-au generat suplimentar in economia locala 3,50 euro prin VAB in termeni indirecti si indusi.
„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se masoara in comunitati mai puternice, locuri de munca stabile si oportunitati pentru afacerile locale Prin investitiile noastre constante si parteneriatele pe termen lung, construim o fundatie solida pentru viitorul Romaniei. Acest studiu confirma ca suntem pe drumul cel bun, dar si ca responsabilitatea noastra creste. Ramanem dedicati misiunii noastre de a contribui la o Romanie durabila, unde fiecare euro investit se intoarce multiplicat in societate,” a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland Romania si Republica Moldova.
9,7 milioane de euro investiti in proiecte pentru comunitate
Anul trecut, Kaufland s-a implicat in dezvoltarea si derularea unor proiecte de responsabilitate sociala in valoare de 9,7 milioane euro, dintre care doua programe de finantare prin care Kaufland ofera granturi nerambursabile organizatiilor neguvernamentale. Compania se numara printre cei mai mari sustinatori ai ONG-urilor care lupta pentru cauze precum sanatate, protectia mediului, educatie, viata sanatoasa si sport sau cultura.
Impactul socio-economic al activitatii Kaufland in Romania
Suma contributiilor fiscale inregistrate de Kaufland in 2023 ar putea finanta peste 9,4 milioane de consultatii medicale, avand in vedere un cost mediu de 30 euro per consultatie suportat de CNSAS. Aceste contributii ar sustine, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1900 de paturi, reflectand impactul semnificativ al companiei in sectorul medical. Totodata, Kaufland plateste suficiente taxe pentru a finanta educatia a circa 140.000 de elevi, avand in vedere un cost mediu anual de 2000 euro per elev, inclusiv salariile personalului si alte cheltuieli. Aceste date subliniaza rolul crucial pe care contributiile Kaufland il au in sprijinirea sistemelor esentiale de sanatate si educatie din Romania.
Cea mai transparenta si performanta companie din retailul romanesc, in directia sustenabilitatii, 6 ani consecutiv
Cu initiative anti-plastic si anti-risipa, pionierat in infrastructuri de reciclare a ambalajelor in magazine, agricultura regenerativa si numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numara printre cei mai mari investitori in sustenabilitate. Astfel, in 2023, pentru al saselea an consecutiv, Kaufland Romania s-a clasat pe prima pozitie in topul celor mai sustenabile companii din retailul national, titlu acordat de CST Index.
Despre Kaufland Romania
Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine in 8 tari, 148.000 de angajati si o retea care a ajuns in prezent la 181 de magazine in Romania