Hipermarketurile nu vor rosii romanesti pentru ca sunt prea “zemoase”

Hipermarketurile nu vor rosii romanesti pentru ca sunt prea “zemoase”

 

ROSIEConform datelor Uniunii Nationale a Cooperativelor Agricole de Productie Integrata, producatorii membri ar fi putut livra, din saptamana 21-27 mai, 6 tone de rosii si 20 de tone de cartofi saptamanal. Din pacate insa, retelele internationale de magazine prefera rosiile din import, pentru ca ale noastre sunt prea „zemoase’’. In schimb, fasolea galbena, varza si castravetii romanesti sunt deja in hipermarket. „Din punct de vedere al hipermarketului, rosia romaneasca este mai zemoasa, ceea ce inseamna ca rezista mai putin si este mai sensibila la manevrare decat rosia provenita din import. Din ce am discutat cu colaboratorii de la „Tara Mea”, de exemplu, tot ce le livreaza Cooperativa sunt produse fara pesticide, fara conservanti, probabil cu preturi usor mai mari decat cele din import”, a declarat Stefan Nicolae, secretar general UNCAPI.

Fermierii romani produc legume, dar vand dezorganizat
Productia de fructe si legume, care a avut foarte mult de suferit din cauza problemelor de clima, a beneficiat totusi de sprijinul MADR, mai ales cu Programul Tomata, sprijin financiar care face ca productia de tomate sa inregistreze o crestere substantiala fata de alti ani.

Citeste si “Legume de sera si solarii in Romania”

Din pacate, majoritatea producatorilor agricoli intampina greutati in valorificarea productiei, pentru ca marile retele de magazine inca nu au o strategie de preluare a productiei realizate. Pe de alta parte, producatorii nostri sufera inca la capitolul organizare si asociere si se multumesc cu un profit care sa le asigure „traiul decent”, adica cantitati mai mici la un pret mai mare.

„De multe ori cumparam cantitati mai mari de rosii, cartofi si alte legume perisabile decat comanda pe care o avem la Kaufland ca sa ii ajutam pe micii producatori sa ruleze marfa si sa creasca. Dar nu asta e problema. Problema reala este ca am putea livra mult mai mult la raft, dar legumicultorii se indreapta catre traditionala piata, pentru ca nu-i baga nimeni in seama – lucru absolut firesc, de altfel. Daca nu invatam sa lucram cat mai organizat, prin cooperative si asociatii, nu avem cum sa crestem si sa ne recastigam piata, deci ramanem cu <>”, a afirmat Florin Burculescu, presedintele Cooperativei Tara Mea.

Vezi si Are master in economie, dar este portar si cultiva legume. Este mult mai rentabil…

„Cred ca solutia e sa lucram impreuna – producatori/legumicultori, cooperative agricole, retaileri si MADR – la solutii pentru produsele romanesti, pentru ce se produce in tara noastra. In primul rand sa intelegem ca e vorba si de siguranta alimentara, apoi de impactul pe care il putem avea in bugetul tarii, valorificand astfel potentialului agricol al Romaniei”, a precizat Stefan Nicolae, secretar general UNCAPI.

Cooperativele inscrise in Uniunea Nationala a Cooperativelor Agricole de Productie Integrata au afaceri de 40 de milioane de euro in cele mai importante ramuri din agricultura. Sectoarele in care activeaza sunt: sectorul vegetal, legumicol, cresterea pasarilor si productia de oua, cresterea ovinelor si caprinelor, procesarea si productia de lapte si a produselor din lapte, precum si vanzarea produselor agroalimentare.

UNCAPI cuprinde trei mari cooperative, o asociatie a crescatorilor de ovine si caprine si aproximativ 400 de fermieri. In acest moment, toate cooperativele care sunt inscrise in UNCAPI colaboreaza intre ele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *