Distileriile Bran, brand detinut de Societatea Alcorom, singura distilerie din Estul Europei prezenta pe cea mai exclusivista nava de croaziera din lume, Celebrity Cruise, se pregateste sa lanseze un nou produs, o vodca, in parteneriat cu o rafinarie din Europa, care se va adresa atat pietei din Romania, cat si celei externe, in principal, celei din SUA.
Daniel Bran, CEO Distileriile Bran, a declarat pentru FoodBiz ca piata americana are o importanta deosebita pentru companie, mai ales ca prezenta aici reprezinta un fel de validare, un punct de lansare catre piata altor tari si da credibilitate in fata partenerilor.
Desi pandemia si mai nou razboiul din Ucraina si-au pus amprenta asupra activitatii societatii din Martinesti, judetul Satu Mare, managerul recunoaste ca exista si oportunitati, in contextul restrictiilor privind vanzarea vodcii rusesti la nivel global. In luna august, va fi lansat un nou produs, adresat pietei americane, in special, unde compania este prezenta deja cu alte sapte.
”Vodca a fost, in principal, gandita pentru piata americana, dar si pentru alte piete internationale. Am vazut o oportunitate prin care noi ca si brand, venim dintr-o regiune foarte cunoscuta, Transilvania, putem avea un impact mare, tinand cont de restrictiile privind vodca din Rusia”, a declarat Daniel Bran.
Un moment important in viata companiei constituie colaborarea cu o rafinarie din Europa, alaturi de care va fi produsa noua vodca.
”Vodca pe care urmeaza sa o lansam este in parteneriat cu o rafinarie din Europa, dezvoltata dupa reteta familiei noastre, procedeu la care vom fi si noi prezenti, dar la care se mai adauga inca doua – trei procedee din momentul in care intra la noi in distilerie, care vor pune amprenta noastra. Speram sa lansam produsul in luna august anul acesta si ne vom adresa atat pietei de retail, cat si HoReCa”, afirma Daniel Bran.
In prezent, 60% din produsele companiei se regasesc in retail, iar 40% in HoReCa. Daniel Bran crede in potentialul pietei interne, dar recunoaste ca este nevoie de actiuni de marketing pentru educarea consumatorului. O dovada a optimismului sau este si faptul ca a fost majorata capacitatea de productie cu 30% in ultimii ani.
”Pentru piata nationala, potentialul este enorm. Si aici intervine puterea brand-ului care face actiuni de promovare si care aduce la cunostinta produsul autohton. Acelasi lucru trebuie facut si afara. Actiuni de marketing, actiuni de promovare ca altfel americanul nu va consuma palinca.”
Brandul Distileriile Bran este detinut de societatea Alcorom, fondata in 1993 de catre Ioan Bran, tatal. Cel care a dat nastere brandului Distileriile Bran, recunoscut inca din 1969, este Gheorghe Bran, bunicul actualului CEO, Daniel Bran.
Distileriile Bran au in portofoliu o gama larga de bauturi alcoolice romanesti precum palinca, tuica si rachiu atat pentru restaurante si hoteluri, cat si pentru minibar, crame si magazine de suveniruri si artizanat. Fructele sunt cumparate din toate regiunile Romaniei si din Republica Moldova. Produsul cel mai bine vandut este palinca de prune.