Diana Zaharia, Mega Image: Suntem singurii care ne angajam prin contract la cantitati si preturi pentru tot anul agricol

Diana Zaharia, Mega Image: Suntem singurii care ne angajam prin contract la cantitati si preturi pentru tot anul agricol

 

diana zahariaIn Romania, relatia dintre producatorii agricoli si retaileri este destul de complicata, mai ales ca se tot intarzie aparitia normelor metodologice la Legea 150/2016 (cunoscuta si legea 51% produse romanesti). Cel mai mult, producatorii romani se plang de faptul ca in contractele incheiate cu retailerii nu se trec cantitatile de marfa care trebuie livrate, ceea ce le afecteaza foarte mult activitatea, pentru ca practic nu stiu cat sa produca, dar si preturile de achizitie. De aceea se si intampla foarte des ca retailerii sa ceara marfa, iar producatorii locali sa nu aiba, un motiv suficient pentru a justifica importurile…Exista insa si un retailer care face exceptie de la regula sau asa pare, cel putin, daca tinem cont de declaratiile Dianei Zaharia, manager de achizitii legume–fructe al Mega Image. Aceasta spune ca reteaua pe care o reprezinta lucreaza in prezent cu 121 de producatori romani de legume in spatii protejate, la aproape cinci ani de la demararea colaborarii cu furnizorii locali.

Citeste si EXCLUSIV: STUDIU DE PIATA “LEGUME DE SERA SI SOLARII”

„Un aspect important este planificarea, cu fiecare producator stabilim in iarna planul pentru anul urmator, pornind de la suprafata lucrata de fiecare si cantitatea care urmeaza sa fie livrata in fiecare luna…..Mega Image se angajeaza prin contract la cantitati si preturi pentru tot anul agricol, lucru pe care nu il mai face nimeni”, a declarat Diana Zaharia in cadrul unei conferinte organizate de PriaEvents.

In urma cu cinci ani, Mega Image a inceput un program de colaborare cu legumicultorii romani. Daca la inceput retailerul lucra cu 18 producatori care aveau o suprafata de 10 ha de solarii, in prezent s-a ajuns la 121 de legumicultori, care controleaza peste 100 ha de solarii sau sere. Iar la multi s-a ajuns prin „recomandare” de la vecini, rude etc.

Vezi si EXCLUSIV. Primele rosii romanesti apar pe piata intr-o saptamana! Producatorul, un fost fotbalist

„A trebuit sa identificam legumicultori care sa aiba experienta in legumicultura, sa fie in apropierea Bucurestiului, la maximum 200 km de noi, de depozitele noastre si care sa aiba suprafete protejate, minimum 2 000 mp. Dupa ce faceam analizele la sol si erau conforme puteam sa desfasuram mai departe colaborarea, sa semnam contracte si sa clarificam care vor fi pasii colaborarii noastre”, a povestit despre inceputurile acestui program Diana Zaharia.

Pasul urmator a fost pregatirea tehnologiei, adica alegerea inputurilor, a semintelor, ingrasamintelor, tratamentelor etc., fiind incheiate parteneriate strategice cu furnizorii. Reteaua de magazine a angajat chiar si un horticultor care sa-i consilieze pe producatori.

„Am negociat la sange pentru a avea preturi cat mai mici. Targetul nostru este sa avem costuri de productie cat mai mici pentru producatorii nostri. Toate aceste costuri erau finantate primavara, urmand sa fie compensate undeva la finalul culturii”, a mai spus Zaharia. In timp, programul a inceput sa functioneze

Ce obligatii au producatorii? Sa respecte tehnologia de productie, in primul rand. Mega Image preleveaza la fiecare livrare probe din marfa, care sunt trimise in Grecia, pentru ca acolo „avem cele mai complexe rezultate pe buletinele de analiza”, dupa cum a declarat Zaharia. Daca rezultatele sunt conforme, atunci marfa pleaca mai departe catre magazinele din retea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *