In ultima vreme, se vorbeste tot mai mult despre retail media, un canal de promovare la care apeleaza, in primul rand, brandurile FMCG, dar nu inseamna neaparat ca ar fi si singurele.
Ce presupune, insa, retail media si care sunt beneficiile sale aflam din interviul acordat FoodBiz de catre Cristian Costache, Head Of Digital Media al companiei dentsu Romania, parte a grupului japonez dentsu – una dintre cele mai mari retele globale de agentii de marketing si publicitate din lume.
Pe langa comunicarea clasica – tv, radio, outdoor, digital –, mai nou incepe sa castige teren si retail media, un canal care devine tot mai popular, mai ales datorita rezultatelor promitatoare.
Pe scurt, conceptul este urmatorul: retailerii au spatii unde pot expune reclamele brandurilor: ecrane digitale, site-ul web, aplicatii mobile, radio in interiorul spatiilor comerciale. Campaniile pot fi planificate si optimizate pentru a targeta consumatorii pe tot parcursul procesului de cumparare. Rezultatele sunt imediate si chiar spectaculoase din punct de vedere al vanzarilor in multe dintre cazuri.
Companiile au vrut dintotdeauna sa obtina o prezenta mai buna la raft, sa fie aranjate intr-un anumit fel, sa fie mai prezente in magazine, mai exact, sa fie mai aproape de momentul de cumparare.
Diferenta fata de ceea ce se intampla pana in prezent si de ce vorbim din ce in ce mai mult despre “retail media”, este ca, acum, odata cu dezvoltarea tehnologiei, exista posibilitatea ca datele pe care le au retailerii despre consumatori sa poata fi folosite eficient pentru a crea mesaje relevante pentru acestia. Intelegerea dorintelor consumatorului poate aduce valoare pentru acesta, pentru ca brandurile pot sa ii faca alegerile mai usoare.
“Oamenii nu urasc neaparat reclamele, ci mai degraba sunt iritati de reclamele care nu sunt relevante pentru ei. In retail poti sa cumperi direct de pe raft, dar profitand de mindset-ul pe care il are consumatorul atunci cand este la cumparaturi, creste eficienta in comunicare si a altor produse care nu sunt efectiv vandute la raft. Trebuie sa valorificam momentul in care consumatorul are un mindset de cumparare si atunci, normal, brandurile vor sa fie cat mai aproape de acest moment”, a declarat pentru FoodBiz Cristian Costache.
Dentsu este o companie japoneza, una dintre cele mai mari retele globale de agentii de marketing si publicitate din lume, cu sediu inclusiv in Romania, si care are in portofoliu clienti cunoscuti la nivel international.
„Noi ne ocupam de strategia de comunicare si media a unor clienti internationali precum Heineken, Vodafone, Trendyol, ING Bank, Group SEB, JYSK si multi altii. Practic, planificam tot ce inseamna media (online si offline), acesta este motivul pentru care retail media a aparut pe masa noastra si am imbratisat imediat noutatea. Am oferit astfel clientilor nostri posibilitatea sa inovam impreuna si sa fim pionieri pe acest nou canal, care nu cred ca ar trebui sa mai lipseasca din mixul de media al clientilor care vor sa masoare impactul imediat al campaniilor pe care le deruleaza”, afirma Costache.