Crestere de 7% pentru piata bunurilor de larg consum, in 2017. Lactatele si produsele ambalate, peste medie

Crestere de 7% pentru piata bunurilor de larg consum, in 2017. Lactatele si produsele ambalate, peste medie

 

magazinPiata bunurilor de larg consum a crescut anul trecut cu 7%, aceasta evolutie fiind determinata de majorarea preturilor si nu de cresterea volumelor cumparate, asa cum s-a intamplat in 2016, conform unui studiu GfK. Acesta arata ca si in 2017 consumatorii romani s-au orientat catre produse superioare din punct de vedere al pretului – fenomen numit up-trading. Produsele de ingrijire a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in 2017, de aproape 10% in valoare. Peste media pietei au crescut si lactatele (mai ales untul, branza topita si specialitatile din branza), alimentele ambalate si bauturile. Alimentele proaspete si produsele de ingrijire personala au crescut in acelasi ritm cu piata de FMCG.

“Ponderea promotiilor a scazut in valoare pentru produsele de ingrijire orala, bauturile calde, conservele si lactatele. Totusi, promotiile detin cele mai mari ponderi in cadrul produselor destinate ingrijirii personale si a locuintei (mai ales in randul detergentilor de rufe si al produselor universale). In cazul bauturilor, cele mai mari cote de piata in valoare pentru promotii le observam in categorii precum racoritoare, bere, cafea si ceai. Si ponderea in consum a marcilor private ale retailerilor a ramas constanta in 2017 comparativ cu anul anterior”, se mentioneaza in studiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *