„Crestem Romania BIO”, la a treia editie

„Crestem Romania BIO”, la a treia editie

 

doruPentru al treilea an consecutiv, Carrefour Romania sprijina producatorii de legume si fructe in conversia la agricultura ecologica, prin programul original „Crestem Romania BIO”. Producatorii care detin in proprietate o suprafata minima cultivata de 2000 mp de sere sau solarii, sau de 2 ha pentru culturi in camp deschis, se pot inscrie in programul „Crestem Romania BIO”, intre 1 si 30 aprilie, anunta Carrefour. Fermierii selectati primesc asistenta pentru certificare Ecocert, costurile fiind suportate integral de Carrefour pe toata durata procesului.

Beneficiarii au, de asemenea, garantia unor contracte ferme pentru desfacerea productiei in hipermarketurile Carrefour, inclusiv pe perioada conversiei si timp de doi ani dupa obtinerea certificarii. Anul acesta, pe rafturile Carrefour vor ajunge primele capsune 100% bio ale primului agricultor certificat eco in cadrul acestui program.

Programul „Crestem Romania BIO”, o miscare nationala de sustinere a agriculturii sustenabile si de incurajare a obiceiurilor sanatoase de consum, are la baza produsele bio. Aceasta este prima si cea mai ampla initiativa prin care Carrefour investeste in dezvoltarea unei agriculturi locale curate si in urmatoarea generatie de cultivatori romani cu certificare ecologica.

In acest an, producatorii interesati de conversia la agricultura ecologica sau care au inceput deja procesul de conversie se pot inscrie pe https://crestemromaniabio.ro in intervalul 1-30 aprilie. Formularul, precum si criteriile de eligibilitate pentru editia 2021 sunt disponibile pe pagina https://crestemromaniabio.ro/aplica-acum.
„Ambitia Comisiei Europene este ca pana in 2030 suprafetele ocupate de culturi organice sa reprezinte cel putin 25% din totalul celor aflate in exploatare la nivelul intregii Uniuni. In Romania, doar 1,53% din suprafetele destinate agriculturii sunt astazi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind in proces de conversie, potrivit Eurostat. Este un context european si national care ne da toate motivele sa continuam «Crestem Romania BIO» ca demers strategic prin care punem umarul la crearea unor noi standarde in agricultura si la intarirea ecosistemului de producatori, organisme de certificare si consumatori. Din agricultura bio avem cu totii de castigat: mediul este mai bine protejat, consumatorii au acces la alimente mai bune si mai sanatoase, iar producatorii primesc un sprijin pretios pentru a obtine certificarea – un proces adesea anevoios, ce necesita timp si resurse pe care majoritatea nu le au. Iar acest program continua pentru ca suntem convinsi ca viitorul este despre o hrana mai buna pentru toti si un mediu mai sanatos”, spune Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania.

Beneficiile producatorilor, viitori parteneri Carrefour:
• un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) si inca 2 ani dupa momentul in care devin producatori bio, precum si garantia ca isi vor putea vinde recolta la preturi corecte in reteaua magazinelor Carrefour;
• preluarea costurilor de certificare pentru toata perioada de conversie, atat in cazul agricultorilor care urmeaza sa isi certifice pentru prima oara culturile, cat si in cazul celor care sunt deja in proces de conversie;
• consiliere pentru procesul de conversie la bio, in ceea ce priveste procedura de elaborare a dosarului, in parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
• promovarea si vanzarea produselor rezultate din al doilea an, sub eticheta „in conversie la BIO”, la un pret superior produselor din agricultura conventionala. Carrefour este primul retailer care a introdus aceasta eticheta prin care sprijina agricultorii in procesul de conversie si, totodata, desfasoara actiuni de educare a consumatorilor cu privire la beneficiile produselor organice;
• sustinere si consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing si promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.
In primii doi ani de functionare, 2019 si 2020, in program s-au inscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au inceput inca de anul trecut sa le ofere clientilor magazinelor Carrefour produse proaspete – legume si fructe – provenite din culturi aflate in proces de conversie. Si in acest an, in functie de sezon, clientii vor gasi pe rafturi: salata verde, ceapa, rosii, dovlecei, zucchini, ardei, castraveti, zmeura, mure, pepene verde si galben, morcovi, cartofi albi si mov, alune de padure, mere, verdeata, usturoi verde, plante aromatice, toate purtand eticheta unica de la Carrefour “in conversie la BIO”.

Despre Carrefour
Carrefour Romania ofera clientilor sai un univers de posibilitati de a face cumparaturi in siguranta: direct in cele peste 360 de magazine din tara, unde, cu aplicatia Carrefour si casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapida si usoara, sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasa sau Click & Collect: www.carrefour.ro si platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store.

Carrefour sustine comunitatile in care activeaza prin programe si initiative nationale pe termen lung, cu impact pozitiv in societate in ansamblul ei: Cooperativa Agricola Varasti, prima de acest gen fondata de retailer in Romania, Deschidem Vinul Romanesc si Crestem Romania BIO, program in cadrul caruia a introdus, in premiera in Romania, eticheta „In conversie la BIO”. In plus, Carrefour a sustinut atat financiar, cat si prin transfer de expertiza infiintarea Fundatiei pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care isi propune sa contribuie la o schimbare sistemica a sectorului legumicol din Romania.

Ducand mai departe grija pentru comunitate si mediul inconjurator, Carrefour Romania deruleaza „Punem Pret pe Plastic”, un program de economie circulara care vizeaza reducerea cantitatii de ambalaje din plastic si introducerea plasticului intr-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire si reciclare.

De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile si compostabile alaturi de o gama extinsa de produse biodegradabile, realizeaza programe de colectare selectiva si deruleaza initiative de incurajare a bunelor obiceiuri. Acestor initiative li se adauga contributia de peste un deceniu la programul Banca de Alimente al Crucii Rosii si suportul pentru multe alte programe prin care sustine comunitatile vulnerabile si reduce risipa alimentara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *