Consiliul Concurentei anunta ca dat fiind situatia actuala, comerciantii pot limita cantitatile cumparate pe un singur bon! Consiliul Concurentei recomanda companiilor implementarea unor masuri pentru gestionarea cât mai eficienta a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel incât sa se asigure echilibrul pietei. Astfel, pentru a reduce riscul de specula si pentru a permite mai multor consumatori sa se aprovizioneze, comerciantii pot limita cantitatile de produse esentiale achizitionate de o singura persoana/pe un singur bon si isi pot modifica programul de functionare.
De asemenea, in vederea cresterii eficientei aprovizionarii cu produse de baza si asigurarii unei distributii echilibrate a acestora, companiile isi pot coordona atât transporturile de marfa si livrarile la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc.
In acelasi timp, producatorii pot stabili preturi maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita cresterea nejustificata a preturilor la nivelul distributiei.
Platformele de comercializare online pot monitoriza variatiile preturilor produselor esentiale si pot adopta o politica de limitare a cresterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse daca exista suspiciuni de abuz.
Citeste si Marii retaileri detin 23 centre de distributie in Romania
Aceste recomandari se inscriu in Politica comuna, adoptata de Comisia Europeana si Autoritatile Nationale de Concurenta, privind aplicarea regulilor de concurenta in timpul crizei provocate de Coronavirus.
Cu toate acestea, Autoritatea de concurenta atrage atentia ca nu trebuie folosita aceasta situatie de criza pentru a creste preturile fara o justificare obiectiva, pentru a face schimb de informatii sensibile (preturile practicate, politica comerciala etc), pentru a exclude concurenti de pe piata sau pentru a abuza de pozitia dominanta.