Aquila, cea mai mare companie din domeniul distributiei, a lansat prima sa Strategie de Sustenabilitate (ESG), care vizeaza trei directii strategice principale, pentru perioada 2022-2026: mediu si schimbari climatice, capital uman si comunitati, etica si guvernanta. De asemenea, compania a inaugurat o centrală fotovoltaică la Ploiesti.
Tintele de sustenabilitate ale companiei au in vedere reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de sera in urmatorii cinci ani, implementarea unei serii de proceduri conforme cu principiile achizitiilor verzi, reducerea cantitatilor de ambalaje de plastic si folosirea unor alternative reutilizabile, precum si evaluarea impactului activitatii Aquila asupra resurselor de apa.
„Credem in dezvoltarea durabila a afacerii noastre si ne implicam in adoptarea unor solutii sustenabile in operatiunile curente si in strategia noastra de crestere pe termen lung. Nu ne oprim aici si adaptam cultura noastra organizationala la noile angajamente asumate prin strategia ESG. Iar impreuna cu partenerii, clientii si furnizorii nostri, cream locuri de munca echitabile pentru angajati si ne implicam activ pentru a imbunatati conditiile de viata din comunitatile noastre”, declara Razvan Bagherea, Director Organizare si Resurse Umane Aquila.
Compania anunta si inaugurarea primei sale centrale fotovoltaice, situata in Ploiesti, o investitie exclusiv proprie care va fi amortizata in circa patru ani. Curentul electric generat de centrala va fi folosit pentru necesitatile companiei, iar cantitatile suplimentare vor fi vandute in sistem, societatea urmand sa obtina si calitatea de prosumator. Centrala are o capacitate de 0,1 MW si este compusa din 222 de panouri, desfasurate pe o suprafata de 720 metri patrati.
„Prin aceasta investitie continuam demersurile de crestere a sustenabilitatii afacerii noastre, potrivit noii strategii ESG si tintelor de crestere a eficientei operationale si a valorii companiei. Investitiile in energie regenerabila reprezinta o solutie pe termen lung la provocarile climatice si totodata contribuie la imbunatatirea rezultatelor financiare ale Aquila. Ca lider in domeniul distributiei, suntem decisi sa impunem standarde de mediu cat mai ridicate, pe care industria sa le preia si sa le dezvolte,” declara Razvan Bagherea, Director Organizare si Resurse Umane Aquila.
Strategia ESG a companiei vizeaza, de asemenea, implementarea unor masuri de reducere si reciclare a ambalajelor si deseurilor, precum si implementarea unui sistem integrat de management al sanatatii, sigurantei, mediului si social la nivel de grup. Mai mult, in urmatorii cinci ani, Aquila si-a propus cresterea numarului de femei in pozitii de conducere, mentinerea a aproximativ 3000 de locuri de munca, implementarea strategiei de decarbonare a afacerii, precum si asigurarea unui lant de aprovizionare sustenabil.
Aquila a inregistrat, la 30 septembrie 2021, un profit net de 43,8 milioane lei, in crestere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului 2020, cel mai mare de la infiintarea companiei. Veniturile au crescut cu 19%, ajungand la 1.376 milioane lei in perioada de raportare, in principal din cresterea organica a zonei de distributie si achizitia companiei Trigor AVD, unul din primii jucatori de pe piata de distributie de bunuri de larg consum din Republica Moldova.
Despre Aquila
Infiintata in 1994 si cu o echipa de aproximativ3.000 de angajati, Aquila este liderul pietei de distributie din Romania, operand cu succes si in Republica Moldova. Aquila ofera partenerilor sai solutii integrate, prin vanzarea de produse si servicii complementare. In 2020, compania a avut o cifra de afaceri de peste 370 de milioane de euro. Aquila este o companie cotata la Bursa de Valori Bucuresti.