A doua editie AGRO FEST, organizata la Amfiteatru Vitis (Gura Vadului)

A doua editie AGRO FEST, organizata la Amfiteatru Vitis (Gura Vadului)

 

vie agrofestChemark Rom a organizat, marti, in comuna Tohani, satul Gura Vadului, judetul Prahova, cel de-al doilea eveniment marca AGRO FEST la cultura speciala de vita de vie, la domeniul Amfiteatru Vitis. Partenerii Chemark Rom in cadrul acestui eveniment au fost companiile Nufarm, Adama, Summit Agro Romania si Syngenta. Amfiteatru Vitis este un jucator nou pe piata locala din zona Gura Vadului (comuna Tohani), judetul Prahova, care produce exclusiv vinuri single-vineyard, caracteristica principala a acestora fiind faptul ca sunt obtinute din struguri culesi de pe o singura parcela cu vita de vie. Un vin single-vineyard reprezinta cea mai buna modalitate de exprimare a terroir-ului – acea suma intrinseca a tuturor caracteristicilor pedo-climatice.

Calitatea vinurilor se datoreaza conditiilor prielnice, precum dispunerea viilor pe versanti terasati expusi la soare, temperatura mai mare in perioada de vegetatie a vitei de vie, precipitatii moderate si nu in ultimul rand, cultivarea unor soiuri valoroase, precum Feteasca Neagra si Tamaioasa Romaneasca.

Acest domeniu viticol se intinde pe o suprafata de 33 ha in doua locatii, prima in zona dealului Strehan de 16,5 ha şi a doua in zona dealului Varful cu Dor cu aceeasi suprafata. Plantatiile au orientare sudica, fiind mangaiate de soare pe toata durata zilei, au zone plate şi terasate, zona de la Strehanu avand forma unui amfiteatru, de aici şi denumirea.

Sortimentul viticol este diversificat avand urmatoarele soiuri de struguri: Feteasca Neagra, Chardonnay, Riesling Italian, Feteasca Regala, Tamaioasa Romaneasca, Muscat Ottonel.

lume vie

Varsta plantatiei este de 7 ani, domeniul Amfiteatru Vitis fiind replantat prin programul national de reconversie al vitei de vie cu sistem de sustinere modern cu spalieri metalici. Productia anuala de vin este de peste 150.000 litri, cu denumire de origine controlata. Gama sortimentala de vin a societatii este formata din doua marci, marca Aristocrat, respectiv Zaiafet.

Citeste si PNVV: Gradul de absorbtie a fondurilor europene a ajuns la 10%, fata de 100%, in urma cu cativa ani

vin
De altfel, inca de aparitia pe piata a vinurilor, acestea au fost prezent la targuri şi concursuri, fiind foarte apreciate şi recompensate cu medalii şi diplome.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *