De la an la an, schimbarile pe piata de vin din Romania se produc incet, dar sigur. Este de parere producatorul de vin Senator Wine. “La nivelul pietei este greu sa se inregistreze schimbari majore, insa, in cazul nostru, observam o tendinta de apreciere a consumului de soiuri romanesti. Putem spune ca la Senator Wine soiurile 100% romanesti au avut o crestere de 15% in 2015, fata de anul precedent. Obiectivul nostru pentru 2016 este sa pastram procentul de crestere pe aceste game si chiar sa-l maximizam. Dealtfel, suntem singurii producatori de pe piata care au dedicat o gama intreaga soiurilor 100% romanesti, sub numele MONSER, ceea ce presupune si un efort consistent de marketizare pe care il facem constant de mai mult de doi ani ”, precizeaza George Neacsu, director Senator Wine.
Senator Wine a reunit in gama MONSER nu mai putin de 10 soiuri 100% romanesti, unele dintre acestea fiind foarte rare cum ar fi Babeasca Neagra, Zghihara, Busuioaca de Bohotin sau Babeasca Gri. Dealtfel, in Romania Senator WINE este singurul producator care cultiva si vinifica Babeasca Gri, considerata de unii specialisti o adevarata comoara nationala.
“Ne bucura faptul ca romanii incep sa isi aprecieze din ce in ce mai mult vinurile traditionale. In plus, nici strainii nu se lasa mai prejos. La toate targurile internationale la care am participat cu soiurile romanesti am surprins de fiecare data vizitatorii, iar asta arata ca putem concura oricand si oriunde, fara emotie, cu vinurile din soiuri internationale. O alta certificare vine din China unde vindem constant de doi ani, chinezii fiind mari amatori de Babeasca Neagra si de Feteasca Neagra”, explica George Neacsu.
Senator Wine a trimis la export in 2015 peste 800.000 de sticle de vin in China, Rusia, Japonia si Canada. „In 2016 ne vom largi focusul si pe alte piete, in prezent aflandu-ne in diverse faze de tatonare. Vorbim despre Coreea de Sud, tarile Benelux si Marea Britanie. In 2016 ne asteptam sa depasim 1.200.000 de sticle la export. Am fi atins si in 2015 aceasta cifra, insa comenzile pe care le asteptam pentru a ajunge la acest nivel au sosit spre finalul anului din Rusia, iar livrarile le-am facut in ianuarie 2016”, mai precizeaza George Neacsu.
In Federatia Rusa Senator Wine furnizeaza vinuri pentru unul din cele mai importante lanturi de retail , reteaua X5 , care detine in jur de 5000 de magazine. In Romania compania Senator WINE este prezenta in 80% din retelele de retail, intentia fiind ca in 2016 sa acopere in totalitate si aceasta piata.
Senator WINE cultiva in acest moment peste 800 de hectare de vita de vie, dintre care 250 de hectare sunt reprezentare de plantatia ecologica de la Insuratei, judetul Braila. Aceasta este cea mai mare plantatie de acest tip din sud-estul Europei si una dintre cele mai mari la nivelul intregului continent. Piata de vinuri bio se afla inca in stadiul de inceput, iar concurenta este redusa avand in vedere riscurile pe care le comporta o astfel de afacere si conditiile naturale pretentioase de care are nevoie o astfel de plantatie.
Vinul organic ocupa o pondere de aproximativ 25-30% din productia actuala totala a Senator WINE. Luand in calcul faptul ca podgoria BIO de la Insuratei este inca tanara si nu a ajuns la capacitatea sa maxima, se preconizeaza ca aceasta pondere sa creasca in urmatorii ani. Tendintele pietei de vinuri organice arata deschiderea mai mare a consumatorilor fata de anii trecuti, compania inregistrand vanzari cu aproximativ 10% mai mari pe acest segment fata de 2014.
Senator Wine a incheiat 2015 cu o cifra de afaceri de aproximativ 15,6 milioane de lei, in crestere cu 20% fata de 2014. Senator WINE expolateaza podgorii in trei zone ale tarii: la Husi, Vrancea si Insuratei. Compania are un portofoliu ce include sapte game de vin. Cea mai importanta gama pentru piata din Romania este MONSER, cu 10 soiuri 100% romanesti. Acestei game i se adauga OMNIA (BIO) si SUAV pentru zona de retail. Pentru HoReCa au fost dezvoltate vinurile din gamele VARIUS, GLIA, HEREDITAS si cupajele Senator PRIVATE COLLECTION.