Producatorii europeni vor avea anul viitor un buget de 179 de milioane de euro pentru a promova produsele agricole in interiorul si in exteriorul UE, dar si pentru a continua sa gaseasca noi piete, a anuntat Comisia Europeana. Bugetul adoptat de Comisia Europeana va cofinanta campaniile promotionale care se adreseaza in special pietelor cu potential ridicat de crestere, in particular China, Japonia, Asia de Sud-Est, Mexic, Columbia si Canada. Aceasta orientare este in linie cu campania lansata la inceputul anului de Phil Hogan, comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, menita sa gaseasca noi piete de desfacere si sa sprijine consumul produselor din UE pe plan global.
In interiorul UE, campania se va concentra pe cofinantarea programelor destinate sa-i informeze pe consumatori in legaura cu diversele scheme si etichete de calitate in UE: organica, Indicatie Geografica Protejata (PGI), Denumire de origine Protejata (PDO), Specialitate traditionala garantata (TSG). In plus, un buget special va fi alocat pentru promovarea consumului de fructe si legume pentru a-i incuraja pe cetatenii europeni sa adopte obiceiuri alimentare sanaoase dar si pentru a-i sprijini pe producaorii europeni de fructe si legume.
Sursa foto: Nasul Rosu FB