#RomaniaFunctioneaza. Danone: Lucram din plin

#RomaniaFunctioneaza. Danone: Lucram din plin

 

danoneNatalia Gelshtein-Kiss, Market Director pentru Danone Romania, Bulgaria si Tarile Adriatice, afirma ca desi trecem printr-o perioada dificila, iar pandemia de COVID-19 a avut un puternic impact asupra economiei, compania continua sa lucreze din plin si nu a redus in niciun moment productia sau lantul de aprovizionare catre clienti.
Mai multe, insa, despre modul in care isi desfasoara activitatea Danone in aceasta perioada aflam din interviul acordat de Natalia Gelshtein-Kiss revistei FoodBiz.

• Cum v-a afectat pandemia COVID-19?

Aceasta pandemie a fost si este inca o perioada dificila din multe puncte de vedere, atat personale, cat si profesionale pentru noi toti.
Complexitatea preocuparilor si temelor de luat in considerare a fost fara precedent si, desi cu totii avem planuri si masuri de continuitate, confruntarea cu acestea a fost o provocare in sine. Prin urmare, chiar de la inceput ne-am concentrat pe trei directii:

• In primul rand, pe siguranta angajatilor, partenerilor si a consumatorilor nostri;
• In al doilea rand, pe securizarea lantului de aprovizionare: incepand de la colectarea laptelui de la fermierii romani, cu care lucram de multi ani, in fabrica, in depozitul nostru din Bucuresti si pana la momentul in care livram produsele in magazine. Toate acestea pentru a ne asigura ca oferim consumatorilor nostri produse de calitate in conditii de maxima siguranta;
• Si nu in ultimul rand, sa oferim sprijin comunitatii, prin observarea atenta a problemelor stringente, prin idenficarea nevoilor si adresarea acestora cu responsabilitate si urgenta.

• Ati avut probleme cu aprovizionarea cu lapte la Danone? Au fost mentinute in totalitate contractele cu furnizorii de lapte sau ati renuntat la o parte dintre ele?

Laptele nu este o simpla tranzactie comerciala pentru noi, ci este un parteneriat de lunga durata pe care il avem cu fermierii cu care lucram. De peste 20 de ani, colaboram cu ferme din Romania, mari si mici si astfel am reusit in timp sa dezvoltam relatii de incredere cu acestia. As dori sa mentionez aici programele pe care le-am dezvoltat si prin care oferim sprijin partenerilor nostri, crescand astfel productia de lapte de calitate in Romania:

1. „Spre Vest” – un program pe care l-am lansat in 2006, prin care acordam sustinere fermierilor pentru dezvoltarea si modernizarea afacerilor, atat prin cresterea productiei de lapte, cat si in sporirea eficientei. Exista mai multe forme de suport, de la plata laptelui in avans pentru 12 luni (fara dobanda), la sprijin pentru cumpararea a peste 5500 de vaci de lapte de rasa sau 24 de noi echipamente de muls. In prezent, colaboram cu peste 20 de ferme mari din Romania.

2. „O sansa pentru familia ta” – demarat in 2012, este un program socio-economic prin care sustinem dezvoltarea comunitatilor din zonele defavorizate si ajutam la cresterea productiei de lapte de calitate superioara in Romania. Alaturi de Fondul International Ecosysteme al companiei Danone, Organizatia Non-Guvernamentala Open Fields si partenerul nostru local, Polaris, am investit peste 4 milioane de euro, dezvoltandu-l pas cu pas. Pana in prezent, peste 140 de familii sunt implicate in program si si-au dezvoltat propria microferma. Ne simtim norocosi sa colaboram cu acesti mici fermieri extrem de dedicati, care ne sunt parteneri loiali in aceasta calatorie de a produce lapte intr-o maniera sustenabila, astfel incat sa putem continua sa facem iaurturi cu lapte de calitate. Aceasta este o initiativa pe termen lung, care va continua si in urmatorii ani, devenind o solutie sociala inovatoare pentru comunitati defavorizate din zone rurale sau urbane mici. Relatia noastra cu fermierii nu a fost afectata in niciun fel de aceasta pandemie si am continuat sa colectam laptele exact ca inainte.

• Lucrati in ritmul normal sau ati redus productia? Ati trimis angajati in somaj tehnic?

Pot sa va spun din start ca DA, functionam in parametrii normali si nu am redus in niciun moment productia sau lantul de aprovizionare catre clientii nostri. Am avut o abordare diferentiata pe zone, privind modul de operare.

Pentru productia directa, respectiv in fabrica si in depozit, am continuat activitatea ca de obicei, dar cu masuri sporite de preventie implementate pentru aceasta perioada. Am luat decizia de a fixa componenta schimburilor de lucru, pentru a reduce la minimum orice risc de contaminare intre colegii nostri care au program de lucru in schimburi.

Am sporit toate masurile de dezinfectie, am introdus statii si covorase pentru dezinfectare etc. Fabrica noastra functioneaza dupa standarde de inalta calitate, respectarea rigorilor privind masurile de igiena este modul nostru obisnuit de lucru.
Toti angajatii nostri care isi pot desfasura activitatea la distanta, lucreaza de acasa, pana la noi informatii in acest sens. Am inteles imediat ca acesta nu este un lucru simplu si ca munca de acasa are, de asemenea, provocarile sale. Asadar, ne preocupa starea de bine a colegilor nostri, iar in acest sens le oferim o serie de facilitati, pentru a le usura activitatea.

Pentru colegii nostri din echipa de vanzari care isi desfasoara activitatea pe teren am pus la dispozitie echipamente de protectie (manusi, solutie cu dezinfectant si masti de protectie) si am stabilit un set de reguli extrem de clar pentru aceasta perioada. De asemenea, am ajustat programul de vizitare al magazinelor, jumatate din timp fiind petrecut pe teren si cealalta jumatate desfasurandu-si activitatea de acasa. In aceasta perioada, ne concentram sa asiguram disponibilitatea produselor la raft, iar comenzile se preiau telefonic, acolo unde este posibil.

Citeste si #RomaniaFunctioneaza. Sorin Minea: Industria alimentara se clatina grav

Pentru a veni in sprijinul angajatilor sai, la nivel global, compania si-a luat angajamentul ferm de a garanta contractele si veniturile celor 100.000 de angajati Danone din toata lumea pana la 30 iunie 2020, oferind, de asemenea, o asigurare de sanatate extinsa (pentru concediu medical, ingrijirea copiilor, carantina), precum si o prima speciala pentru cei care isi desfasoara activitatea la locul de munca si in prima linie pe durata pandemiei. Asadar, nu, nu am trimis pe nimeni in somaj tehnic.

Sursa: FoodBiz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *